تسلیت رئیس سازمان سینمایی برای درگذشت کارگردان دفاع مقدس

رئیس سازمان سینمایی درگذشت «رحیم رحیمی‌پور» سینماگر و کارگردان سینمای دفاع مقدس را تسلیت گفت.
تصویر تسلیت رئیس سازمان سینمایی برای درگذشت کارگردان دفاع مقدس

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی ضمن تسلیت بابت درگذشت رحیم رحیمی‌پور نوشت: بی تردید، این سینماگر پیشکسوت کشور و تهیه کننده، فیلمنامه نویس و کارگردان سینمای دفاع مقدس، با آثار خاطره انگیزش چون؛ زندان دوله تو، اتاق یک، الماس بنفش، شیرین و فرهاد و غیره در تاریخ سینمای دفاع مقدس و در یادها خواهد ماند.

زنده یاد رحیمی پور از جمله هنرمندانی بود که در طول چهار دهه فعالیتش همواره، دل در گروی سینمای آرمانی اش یعنی سینمای انقلاب و دفاع مقدس داشت و در طول زندگیش همیشه نسبت به آرمان های انقلاب دغدغه مند بود.

خزاعی افزوده است: در این ایام ربیع باشد که شفاعت پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت (ص) روزیش در عالم برزخ و قیامت باشد و رفقای شهیدش از او به خوبی پذیرایی کنند.

فقدان این کارگردان متعهد و دلسوز عرصه انقلاب و دفاع مقدس را به جامعه سینمایی، سینماگران دفاع مقدس و به ویژه، به خانواده این هنرمند تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

رحیمی‌پور (زاده ۱۳۳۶) تهیه کننده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فارغ‌التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی بود. وی در ابتدای دهه شصت و با ساخت فیلم زندان دوله‌تو (۱۳۶۳) خود را به‌عنوان فیلمساز علاقه‌مند به سینمای دفاع مقدس و به دنبال استفاده از عناصر کلاسیک جذب مخاطب نشان داد.

اتاق یک (۱۳۶۵)، الماس بنفش (۱۳۶۸) و انفجار در اتاق عمل (۱۳۷۰) از دیگر آثار دفاع مقدسی رحیمی‌پور بودند و به دنبال آن وی یک کمدی با نام مستاجر (۱۳۷۱) را تولید کرد که بارها از تلویزیون پخش شد. آخرین فیلمی که رحیمی‌پور ساخت با عنوان‌ شیرین و فرهاد (۱۳۷۴) باز هم در گونه دفاع مقدس بود.

این کارگردان ساخت یک سریال با عنوان آبدارشاه (۱۳۷۶) با بازی حسین پناهی، آتش تقی پور، رضا بنفشه‌خواه و فتحعلی اویسی را در کارنامه داشت ضمن اینکه در تولید فیلم شب دهم جمال شورجه به‌عنوان تهیه‌کننده دوم کنار امیرحسین شریفی فعالیت داشت. رحیمی پور دیروز (شنبه، ۲۴ مهر) درگذشت و امروز به خانه ابدی در بهشت زهرا (س) بدرقه می‌شود.

366022