سود پست بانک ایران به 2 برابر نزدیک شد

مدیرعامل پست‌ بانک‌ ایران ضمن اعلام این مطلب که سود پست‌بانک در ۶ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۶ درصد رشد داشته است اظهار داشت: خوشبختانه سودآوری بانک با برنامه‌ریزی انجام شده در سه سال پیاپی، پیوسته محقق شده است و این بانک با اصلاح ساختاری که انجام داده به سود پایداری دست یافته است.
تصویر سود پست بانک ایران به 2 برابر نزدیک شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بهزاد شیری مدیرعامل پست‌ بانک‌ ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: در ۶ ماهه سال‌جاری منابع موثر بانک ۵۸ درصد و تسهیلات پرداختی نیز ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و این روند نسبت به متوسط صنعت بانکی بالاتر می باشد.

شیری افزود: بیش از ۵۸ درصد از منابع پست‌ بانک‌ ایران ارزان قیمت است که به شتاب سودهی بانک کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل بانک در مورد بهداشت اعتباری تصریح کرد: با رشد تسهیلات اعطایی بر اساس مکانیزم اعتبارسنجی پیاده‌سازی شده در بانک، نسبت مطالبات معوق بانک در این مدت به رقم کمتر از ۴ درصد کاهش یافت و این نه تنها در تاریخ پست‌بانک‌ایران بلکه در صنعت بانکی کشور نسبت مطلوبی است و برنامه بانک در این نسبت رسیدن به نسبت مطلوب جهانی کمتر از ۳ درصد در پایان سال‌جاری است.

شیری در خصوص توسعه خدمات بانکی اشاره کرد: خوشبختانه توسعه خدمات بانکی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و شمول مالی مناطق روستایی از حیث دسترسی به خدمات بانکی به ۵۲ درصد افزایش یافته است و حداقل روزانه به تعداد ۲ میلیون و هفتصد هزار تراکنش بانکی در حوزه روستا انجام می‌شود و بدین ترتیب شکاف عدالت اجتماعی در حوزه روستایی کاهش یافته است.

وی در ادامه در حمایت و پشتیبانی از تولید گفت: امروز یکی از نیازهای بخش تولید واقعی اقتصاد، خدمات ضمانت‌نامه‌ای است و در بانک با برنامه مدون میزان رشد ضمانت‌نامه صادره در ۶ ماهه سال‌جاری به بیش از ۲۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران بیان داشت: مجموع اقدامات موثر این بانک باعث شد در ۶ ماهه اول سال‌جاری درآمدهای بانک با ۶۶ درصد رشد به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال و هزینه‌های بانک با ۵۰ درصد رشد به رقمی بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال برسد.

شیری در پایان در خصوص برنامه بلند مدت بانک افزود: با تدوین سند راهبردی بانک با محوریت سند تحول دیجیتال چشم انداز بلند مدت بانک ترسیم شده است و با انجام مطالعات، برنامه‌ریزی دقیق با استفاده از توان داخلی بانک، سند راهبردی با تکیه بر بانکداری دیجیتال در افق ۵ ساله تدوین که از ابتدای سال‌جاری عملیاتی و در افق ۱۴۰۴ پست‌بانک‌ایران یک بانک پیشگام در اقتصاد دیجیتال و انتخاب اول مشتریان مناطق روستایی و کم برخوردار تبدیل خواهد شد.

365878