کارشناس مسائل فلسطین در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

پیامدهای ائتلاف کشورهای منطقه با اسرائیل

پیشنهاد مراکز مطالعاتی آمریکا این بوده که با خروج آمریکا از منطقه باید ائتلاف‌های جدیدی شکل گیرد تا توازن قوا در منطقه چندان تغییر نکند و به نوعی منافع غرب و آمریکا در سطح منطقه همچنان تأمین شود. شاید آمریکا در منطقه حضور ندارد اما می‌خواهد از این طریق نفوذ خود را در منطقه حفظ کند.
تصویر پیامدهای ائتلاف کشورهای منطقه با اسرائیل

احمدرضا روح‌الله زاد کارشناس مسائل فلسطین در گفت وگو با سایت خبری پرسون، در خصوص پشت پرده‌های سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین اظهار داشت: آمریکا در حال خارج شدن از منطقه است و با خروج آمریکا از منطقه رژیم‌های عربی احساس می‌کنند که پشتوانه‌ای ندارند. از طرفی رژیم صهیونیستی در تلاش است خود را به عنوان نیرویی که می‌تواند با ائتلاف با رژیم‌های عربی خلاء آمریکا را پر کند، تعریف کند اما واقعیت امر این است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای این رژیم‌ها امنیت ایجاد کند.

روح‌الله زاد تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که رژیم ‌صهیونیستی نمی‌تواند از این طریق ضریب امنیتی خود را افزایش دهد چرا که محور مقاومت در عالی‌ترین وضعیت خود قرار دارد و به قول شهید سلیمانی، حشد شعبی از چندین ارتش منطقه‌ای قوی‌تر است و توان بالایی را در تغییر معادلات دارد.

وی خاطرنشان کرد: سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین تقریباً در چهارچوب افزایش همبستگی‌ها و یا ائتلاف‌های جدید در سطح منطقه به ضرر جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت تعریف می‌شود.

این کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به این‌که در ساختار آمریکا همواره حمایت از رژیم صهیونیستی به دلیل مطالبات جدی که توسط لابی‌های صهیونیستی ایجاد شده، وجود داشته است، بیان کرد: دولت‌ها نمی‌توانند تغییری در این نوع حمایت‌ها ایجاد کنند. در دولت ترامپ و پیش از آن در دولت اوباما حمایت از اسرائیل وجود داشته در دولت بایدن نیز حمایت از اسرائیل وجود دارد.

وی ادامه داد: ائتلاف‌های منطقه‌ای با محوریت اسرائیل فقط مطلوب شخصی مانند ترامپ نبوده بلکه مراکز مطالعاتی و اندیشکده‌های آمریکا پیشنهاد این موضوع را داده‌اند و همه دولت‌هایی که در رأس کار قرار می‌گیرند بر اساس مانیفیستی که طراحی شده است این اقدام را انجام می‌دهند.

احمدرضا روح‌الله زاد در پایان گفت: پیشنهاد مراکز مطالعاتی آمریکا این بوده که با خروج آمریکا از منطقه باید ائتلاف‌های جدیدی شکل گیرد تا توازن قوا در منطقه چندان تغییر نکند و به نوعی منافع غرب و آمریکا در سطح منطقه همچنان تأمین شود. شاید آمریکا در منطقه حضور ندارد اما می‌خواهد از این طریق نفوذ خود را در منطقه حفظ کند. روندها نشان می‌دهد که این موضوع سرانجام نیکی برای آن‌ها نخواهد داشت.

365688