رئیس‌ جمهور اسبق آمریکا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

سخنگوی کلینتون در توئیتر اعلام کرد: عصر سه‌شنبه بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق برای درمان عفونت غیر کووید در مرکز پزشکی ایروین دانشگاه کالیفرنیا بستری شد. وی افزود او در حال بهبود است و روحیه خوبی دارد.
تصویر رئیس‌ جمهور اسبق آمریکا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

به گزارش سایت خبری پرسون، یل کلینتون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دو روز پیش برای درمان عفونت نامرتبط با «کووید-۱۹» در بیمارستانی در لس آنجلس بستری شد.

«آنجل اورینا» سخنگوی کلینتون در توئیتر اعلام کرد: عصر سه‌شنبه بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق برای درمان عفونت غیر کووید در مرکز پزشکی ایروین دانشگاه کالیفرنیا بستری شد. وی افزود او در حال بهبود است و روحیه خوبی دارد.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از پزشکان معالج وی گزارش داد که کلینتون ۷۵ ساله در بخش مراقبت‌های ویژه بوده است و از دستگاه تنفس استفاده نمی‌کند. سی‌ان‌ان افزود وضعیت وی به مشکلات قلبی سابق یا کرونا مربوط نمی‌شود.

در بیانیه دوم سخنگوی کلینتون به نقل از پزشکان وی گفته شده که برای او آنتی‌بیوتیک تزریقی و مایعات تجویز شده است.

پزشکان وی گفتند: پس از دو روز درمان، تعداد گلبول‌های سفید خون او رو به کاهش است و به خوبی به آنتی‌بیوتیک‌ها پاسخ داده‌اند. تیم پزشکی مستقر در کالیفرنیا با تیم پزشکی رئیس‌جمهور (پیشین) مستقر در نیویورک از جمله متخصص قلب وی در ارتباط مداوم بوده است. امیدواریم به زودی او را به خانه برگردانیم.

در سال‌های پس از خروج کلینتون از کاخ سفید در سال ۲۰۰۱، وی همواره با مشکلات جسمی روبرو بوده است. در سال ۲۰۰۴، کلینتون پس از تجربه طولانی مدت درد قفسه سینه و تنگی نفس، تحت عمل جراحی بای‌پس چهارگانه قلب قرار گرفت. او در سال ۲۰۰۵ برای جراحی ریه به بیمارستان بازگشت و در سال ۲۰۱۰ یک جفت استنت در عروق کرونر وی کاشته شد.

با این حال، وی بارها و بارها به کار خود بازگشته و برای نامزدهای دموکرات، به ویژه هیلاری کلینتون همسرش در تلاش ناموفق وی در سال ۲۰۰۸ و در سال ۲۰۱۶ هنگامی که هیلاری به عنوان نامزد دموکرات‌ها به دنبال ورود به کاخ سفید بود، به مبارزات انتخاباتی پرداخت.

سخنگوی بنیاد کلینتون گفت که وی برای رویدادهای خصوصی مربوط به سازمان خیریه خود در لس آنجلس بود که به بیمارستان منتقل شد.

منبع: فارس

365594

مطالب مرتبط