رئیس جمهور:

مسیر الهی و ملکوتی منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد

رئیس جمهور یکی از عقب ماندگی‌های کشور را مسئله اجرای عدالت دانست.
تصویر مسیر الهی و ملکوتی منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جریان دیدار با علما و نخبگان استان فارس افزود: بزرگترین نعمتی که انسان دارد نعمت هدایت است و اگر همه نعمت‌ها وجود داشت اما نعمت هدایت و ولایت نبود زندگی ما برخوردار از زندگی انسانی و ربانی نبود.

وی افزود: حیاتی که برای انسان تعریف شده، حیات انسانی و الهی او است و آنچه انسانیت انسان در گرو آن قرار می‌گیرد همان حیات طیبه است.

وی گفت: اگر امروز از حافظ شیرازی یاد می کینم، عظمت او از پرتوی فراگیری قرآن شگل گرفته و اگر از ملاصدرای شیرازی، میرزای شیرازی و سایر حکماً، شعرا و فلافسه بزرگ یاد می‌کنیم همگی در پرتو حیات انسانی به این قله رسیده‌اند.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: شهید دستغیب در پرتوی آموخته‌های قرآن و حیات طبیه الهی به این جایگاه رسید.

حجت الاسلام رئیسی گفت: ۱۵ هزار شهید گلگون کفن استان فارس در پرتری فراگیری قرآن و بهره مندی از هدایت الهی در این قله قرار گرفتند و به ما نیز پیام می‌دهند و ما را به تعالی فرا می‌خوانند.

وی گفت: پیام ۱۵ هزار شهید این خطه آن است که ما راه نورانی را طی کردیم و شما هم اگر می‌خواهید به سعادت دنیا وآخرت برسید، راه همین است و شما هم اگر می‌خواهید راهی نور شوید و در مسیری حرکت کنید که زندگی شما نورانیت داشته باشید، همین مسیر الهی است.

رئیس جمهور اسلامی ایران عنوان کرد: مسیر الهی و ملکوتی منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت در مسیر گام دوم و بر جبران عقب ماندگی‌ها، گفت: یکی از عقب ماندگی‌های کشور مسئله اجرای عدالت است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه البته کارهای زیادی در کشور و فارس شده است، افزود: شیراز شهر قبل از انقلاب نیست و چهره متفاوتی دارد اما آنچه در تمام این توسعه یافتگی‌ها ضرورت دارد آن است عدالت اجتماعی سایه بر همه توسعه یافتگی‌ها سایه افکند.

منبع: مهر

365552