جزئیات جلسه شورای شهری‌ها، شهردار و نمایندگان تهران

عضو شورای شهر تهران جزئیات جلسه شورای شهری‌ها، شهردار و نمایندگان تهران را تشریح کرد.

تصویر جزئیات جلسه شورای شهری‌ها، شهردار و نمایندگان تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، در باره جلسه شورای شهری‌ها با مجمع نمایندگان تهران اظهار داشت: بر اساس دعوت رئیس مجمع نمایندگان تهران اعضای شورای شهر، برخی از نمایندگان مجلس، شهردار تهران و معاونینش در این جلسه شرکت کردند.

وی افزود: مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این جلسه دو مورد ابراز نگرانی داشتند که یکی مربوط به مسأله‌ای است که در مجلس مطرح شده و در واقع قرار شده است که کمیته‌ای تشکیل شود که مسئول تعیین حسابرس‌های همه نهادهای عمومی دولتی باشد و درواقع مسئولیت اصلی با دیوان محاسبات خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ این مسأله باعث دعوای حقوقی شهرداری‌ها و دیوان محاسبات می‌شود؛ چراکه شوراها مسئول نظارت شهرداری‌ها هستند و در واقع همان طور که آقای چمران اعلام کردند اگر در تصویب این موضوع دقت نشود، شوراها بی‌خاصیت خواهند شد.

امانی گفت: موضوع دیگر مسأله کمیسیون ماده 100 بود که در جلسه مطرح شد؛ چراکه لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس رفته و در صورتی که مصوب شود ممکن است رسیدگی به تخلفات ساختمانی بدون متولی بماند. بر اساس این مصوبه که دولت به مجلس ارائه کرده، تعیین تکلیف پرونده‌ها به صورتی است که آخرین قیمت کارشناسی ملک 5 برابر آن جریمه لحاظ خواهد شد و کمیسیون ماده 100 نقشش حذف می‌شود.

وی بیان داشت: شاید این موضوع برای تعیین تکلیف پرونده‌های کنونی مناسب باشد ولی به هر حال در گذر زمان تکلیف تخلفات مشخص نخواهد بود.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در این جلسه مباحثی را مطرح کردند و به مشکلات تهران پرداختند.

امانی اضافه کرد: یکی از مسائلی که زاکانی مطرح کرد موضوع بافت فرسوده و اعتبار مورد نیاز برای نوسازی آن است. تهران 4 هزار و 560 هکتار بافت فرسوده دارد ولی بر اساس بودجه امسال فقط جهت نوسازی 3 هکتار از این بافت فرسوده اعتبار اختصاص داده شده است.

وی افزود: مبلغی که برای نوسازی بافت فرسوده در کل کشور پیش بینی شده، سهم تهران فقط 360 میلیارد تومان است که فقط برای نوسازی 3 هکتار بافت فرسوده کفاف می‌دهد و با این حساب چند صدسال طول می‌کشد که نوسازی در تهران کامل شود.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: این مسأله در مجلس نیاز به بازنگری صد درصدی دارد، همچنین در جلسه مجمع نمایندگان تهران علیرضا زاکانی به مسأله حمل و نقل عمومی، مترو، اتوبوس و قطارهای موردنیاز اشاره کرد و به موضوع آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی نیز پرداخت.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مسأله زباله‌گردها و آسیب‌های اجتماعی معتادان موضوعاتی نیست که تنها با توجه شهرداری کاهش یابد و بتوان اقدامات لازم را انجام داد؛ چراکه شهرداری نه بودجه و اعتبار کافی دارد و نه تنها دستگاه مسئول در این زمینه است.

منبع: فارس

365224