جزئیات مهم درباره بازگشایی مدرسه‌های کشور

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس به تشریح آخرین جزئیات از بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: مدارس پرجمعیت روستایی و عشایری از هفته آینده با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی دایر می‌شوند.
تصویر جزئیات مهم درباره بازگشایی مدرسه‌های کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس اظهار کرد: مدارس بر اساس الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید 19 فعالیت می‌کنند و در این الگو بازگشایی تدریجی و گام به گام پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه 3 مرحله برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است، افزود: مرحله اول، بازگشایی مدارس کم جمعیت عشایری و روستایی، دانش‌آموزان هنرستانی در دروس مهارتی و «دانش‌آموزان کلاس اولی به صورت محدود» است که از سوم مهر انجام شد.

کمرئی ادامه داد: بخش دوم مرحله اول از نیمه دوم مهر انجام می‌شود و دانش‌آموزان مدارس پرجمعیت روستایی و عشایری هم روند بازگشایی مدارس را آغاز می‌کنند و به تدریج فعالیت حضوری این مدارس با در نظر گرفتن پروتکل‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: مرحله دوم بازگشایی مدارس از اول آبان آغاز می‌شود که مدارس کمتر از 300 دانش‌آموز بر اساس الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید 19 به تدریج دایر می‌شوند و مرحله سوم هم از نیمه آبان با توجه به تسریع واکسیناسیون دانش‌آموزان و مردم و بهبود شرایط، و آن هم بر اساس الگو برای سایر مدارس اجرا می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با تأکید بر اینکه بازگشایی مدارس باید بر اساس الگو و دریافت مجوز صورت گیرد، افزود: بازگشایی مدارس به این معنی نیست که دانش‌آموزان هر روز به مدرسه می‌روند بلکه متناسب با پروتکل‌ها و مجوز فعالیت می‌کنند؛ به عنوان مثال در یک کلاس 30 نفره، دانش‌آموزان در چند گروه و در روزهای مختلف به مدرسه می‌آیند و آموزش‌ها به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری ارائه می‌شود.

کمرئی تصریح کرد: در صورت بهبود شرایط و با توجه به تسریع واکسیناسیون، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان آبان، تمام مدارس کشور بازگشایی شوند البته همانطور که گفتم این بازگشایی به معنای حضور هر روز نیست بلکه تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

منبع: فارس

363886

مطالب مرتبط