مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

پایان مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی؛ 30 مهرماه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از پایان مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی در استان طی ۳۰ مهر ۱۴۰۰ خبر داد.
تصویر پایان مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی؛ 30 مهرماه

به گزارش سایت خبری پرسون از استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان کشور گفت: مالکان و مستاجر تا پایان مهرماه مهلت ثبت‌نام و خوداظهاری دارند.

وی افزود: شهروندان برای جلوگیری از ضرر‌های ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی هر چه سریعتر برای خوداظهاری و ثبت مشخصات واحد‌های مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی اینترنتی https://amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

قاری قرآن با اشاره به پیامد‌های مثبت ثبت اطلاعات در این سامانه گفت: ثبت اطلاعات در این سامانه منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، تصمیمات سیاستی صحیح و نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تبعات ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی افزود: مالکان و مستاجران در صورت ثبت نکردن اطلاعات ملکی، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت پرداخت نکردن مشمول جرائم مالیاتی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است گفت: بنابراین رقم مالیات متعلقه بسیار قابل توجه بوده و مالک متضرر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

363648