فرشاد مهدی پور معاون جدید مطبوعاتی کیست؟

فرشاد مهدی‌پور، رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد.
تصویر فرشاد مهدی پور معاون جدید مطبوعاتی کیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم در حکمی، فرشاد مهدی‌پور را به سمت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و با مأموریت اصلی «بازآرایی ساختار رسانه‌ای کشور» منصوب کرد.

فرشاد مهدی‌پور دکترای سیاستگذاری فرهنگی را از دانشگاه باقرالعلوم گرفته‌ است و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رئیس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و از اعضای گروه علمی فرهنگ‌پژوهی این پژوهشگاه است.

مهدی‌پور از بهار 95 تا شهریور 99 مدیر مسئول و سردبیر و صاحب‌امتیاز روزنامه صبح نو و پیش از آن نیز سردبیر هفته‌نامه‌های پنجره، سروش و آینده‌سازان و خبرگزاری‌های خانه ملت و شانا (خبرگزاری وزارت نفت) بوده‌است.

مهدی‌پور ابتدا مهندسی عمران می‌خوانده اما تصمیم به تغییر رشته به روزنامه‌نگاری می‌گیرد و در رشته خبرنگاری دانشکده خبر تهران وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدرک کارشناسی می‌گیرد. پس از آن کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه آزاد تهران مرکز به پایان می‌رساند. مهدی‌پور سپس دکترای سیاستگذاری فرهنگی را از دانشگاه باقرالعلوم گرفته‌است.

مهدی‌پور 5 سال در روزنامه قدس کار می‌کرد. پس از آن در سال 81 با خبرگزاری فارس و روزنامه جام‌جم به عنوان خبرنگار همکاری می‌کرد. پس از آن سردبیر هفته‌نامه «آینده سازان» در سال‌های 82 تا 84 شد. بعد از آینده سازان، پیشنهادی از «هفته نامه سروش» به او شد که تا یک سال و نیم سردبیری آن را پذیرفت. اوایل سال 85 دبیر گروه سیاسی «روزنامه همشهری» شد و همزمان با آن، مدیرعاملی خبرگزاری شانا (وابسته به وزارت نفت) را نیز بر عهده گرفت، اما عمر همکاری او با این رسانه، به دو سال نکشید و در سال 87 سردبیر خبرگزاری خانه ملت مجلس شد که آن هم عمری یک ساله داشت؛ البته همکاری با همشهری تا اوایل سال 88 ادامه داشت. اواخر تابستان 88 بود که سردبیر هفته نامه پنجره شد و تا همین اواخر هم درآنجا مشغول به کار بود. او مدتی به‌عنوان مشاور مدیرعامل با خبرگزاری مهر همکاری می‌کرده‌ است. مهدی‌پور از سال 95 تا 99 نیز مدیر مسئول و صاحب‌امتیاز روزنامه صبح نو بود.

363570