دلیل تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ چیست؟

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی این وزارت‌خانه به معاونت امور تبلیغات و رسانه توضیح و در عین حال از تصمیم دستگاه دیپلماسی فرهنگی برای رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی خبر داد.

تصویر دلیل تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، فرشاد مهدی‌پور درباره تغییر نام معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات اظهار داشت: مجموعه‌ای از تکالیف در حوزه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در سال های گذشته ایجاد شده که برخی از اینها متناسب با عنوان ماموریت‌های معاونت(مطبوعاتی) نبوده است.

وی ادامه داد: در حوزه خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مسوولیت‌هایی داریم و در خصوص شبکه‌های اجتماعی و بسترهای درگاه‌های نشر به طور طبیعی ماموریت‌هایی به عهده ما گذاشته شده است. حوزه تبلیغات نیز توسعه پیدا کرده و صرفا به تبلیغات شهری محدود نیست.

زیرمجموعه‌های معاونت مطبوعاتی تغییر می‌کند

مهدی‌پور ادامه داد: تبلیغات در حوزه‌های مختلف بوده و تبلیغات بصری مجازی در زیر مجموعه مسوولیت‌های ما قرار گرفته است. البته در گذشته هم قبل از سال های ۸۵ و ۸۶، تبلیغات در عنوان معاونت وجود داشته است. بنا به این موارد تصمیم به اتخاذ موضع جدیدی از حیث تغییر گرفته شد که این تغییر، تحولات در زیر مجموعه‌ها، ساختارها و برنامه ها را نیز در پی خواهد داشت.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: نظارت بر بسترهای مجازی، پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی در حوزه محتوایی و از جنس رسانه‌ای و تبلیغاتی جزو تکالیفی است که در چند سال گذشته از طریق شورای عالی فضای مجازی بر عهده معاونت گذاشته شده بود. حوزه مطبوعاتی هم توسعه پیدا کرده و رسانه ها هم شامل بخش های زیادی می شوند و از این حیث چنین حرکتی صورت گرفت.

کانون‌های تبلیغاتی رتبه‌بندی می‌شوند

مهدی‌پور همچنین در مورد رتبه‌بندی تبلیغات گفت: یکی از برنامه های جدید ما رتبه بندی کانون های تبلیغاتی به عنوان اصلی ترین درگاه هایی است که در این جهت فعالیت می کنند. رتبه بندی می تواند فواید زیادی برای حوزه صنایع، تجارت و دیگر بخش ها ایجاد کند امیدواریم با همکاری وزارت صمت و ظرفیت های حقوقی این کار توسعه پیدا کند.

منبع: ایرنا

561361