در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان؛

جوابیه رئیس سازمان سنجش در صحن مجلس قرائت شد / خدایی: هیچ خلاف قانونی نکردم!

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جوابیه رئیس سازمان سنجش در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان درباره انتقاد از عملکرد وی در این سازمان را قرائت کرد.
تصویر جوابیه رئیس سازمان سنجش در صحن مجلس قرائت شد / خدایی: هیچ خلاف قانونی نکردم!

به گزارش سایت خبری پرسون، روح الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی اظهار کرد: در اجرای ماده ۷۴ آیین نامه داخلی آقای خدایی رییس سازمان سنجش متنی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در ۲۸ تیر سال جاری به مجلس ارائه کرده است.

وی توضیح داد که خدایی از طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش استقبال کرده و آن چه در مجلس خوانده می شود پاسخ خدایی به صحبت های نماینده است.

متفکر آزاد در ادامه پاسخ خدایی به اظهارات یک نماینده را به شرح زیر قرائت کرد:

متن جوابیه به شرح زیر است:

ضمن استقبال از تحقیق و تفحص از سازمان سنجش و آموزش کشور، در خصوص ارتقای واریز صدها میلیون تومان از حساب شرکت تعاونی به حساب شخص رئیس سازمان باید اعلام نمایم اینجانب در طول ۹ سالی که به عنوان رئیس سازمان بودم دو مورد وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در سال ۹۲ و ۲۵۰ میلیون تومان در سال ۹۴ اخذ کردم که خوشبختانه مدت‌ها پیش هر دو وام تسویه گردیده است، شرکت مذکور سالیانه به اکثر کارکنان سازمان وام داده و اشاره نماینده مذکور در واریز یک مورد صدها میلیون تومان به حساب شخصی رئیس سازمان ناظر بر همین تسهیلات است.

علاوه بر این، اینجانب در دوره تصدی ریاست سازمان مبلغ ۸۵ میلیون تومان برای ۹ سال سود سهام مشابه همه کارکنان سازمان از نیروهای خدماتی تا اداری و مدیران دریافت کردم. گرفتن وام از یک شرکت تعاونی که با مجوز وزارت تعاون شکل گرفته نه با مجوز سازمان سنجش هیچ عمل خلاف قانونی نیست و واضح و مبرهن است که مطلب واریز صدها میلیون تومان به ویژه نحوه بیان آن با آنچه که واقعیت داشته تفاوت معناداری دارد و از مصادیق تهمت است.

در خصوص معرفی برادر رئیس جمهور سابق به دانشگاه شهید بهشتی، موضوع به شکل مشروح و مفصل در کمیته تشکیل شده در مجلس شورای اسلامی بررسی و گزارش آن در سوم دی ماه ۹۸ در صحن علنی قرائت و با تصویب نمایندگان به قوه قضائیه ارجاع شده است.

در گزارش رسمی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، سازمان کاملا مبرا اعلام شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش و آموزش کشور مسئولیت ساماندهی اعطای مجوزو مذاکره با طرف‌های خارجی درباره برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در ایران را دارد لذا در راستای ایفای وظایف تأمین قرارداد برگزاری آزمون‌های تافل و GRE در داخل کشور برای جلوگیری از مسافرت های متعدد دانشجویان، خانواده‌های آنها و اساتید به کشورهای همسایه و خروج ارز از کشور و سایر دلایل فرهنگی، امنیتی و ... با مجوز رسمی دولت و بنا به دعوت موسسه ETS هیأت سه نفره‌ای شامل مسئول برگزاری آزمون‌های بین‌المللی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور (اینجانب) و مدیرکل دفتر وزارتی و وزارت علوم به نمایندگی از این وزارتخانه (دکتر فریدون) به آمریکا عزیمت و ادامه برگزاری آزمون‌های فوق‌الذکر در داخل کشور موافقت کردند بنابراین هیچ عمل غیرقانونی صورت نگرفته و در نهایت در مورد انتصاب یکی از دوستان به عنوان مدیریت موثر در گزینش دانشجو باید اعلام کنم هیأت مرکزی گزینش دانشجو به لحاظ تشکیلاتی زیر نظر مستقیم وزیر علوم بوده و به هیچ وجه انتصاب فردی در این هیأت توسط رئیس سازمان صورت نمی‌گیرد. فرد مذکور منصوب وزیر علوم است و این مسئولیت را از سال ۸۰ پیش از مسئولیت بنده تاکنون برعهده داشته است.

ادامه دارد

363512