حضور مشاوران امور ایثارگران وزارت اقتصاد و بانک کشاورزی در مدیریت شعب همدان

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان همدان میزبان حجت الاسلام و المسلمین ثقفی مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران و حجت الاسلام و المسلمین سادات ابراهیمی مشاور مدیر عامل بانک در امور ایثارگران بود.
تصویر حضور مشاوران امور ایثارگران وزارت اقتصاد و بانک کشاورزی در مدیریت شعب همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام لطف الله ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام وزیر جدید اقتصاد و دارای به جامعه بانک کشاورزی و همکاران ساعی وصادق این بانک، با اشاره به مقام شهید در آیه فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما ، فراز و نشیب ها و ناملایمات موجود جامعه برای ایثارگران را در پیمایش مسیری خود ساخته و اجری که مصداق وعده الهی در قرآن کریم است، سهل دانست و از خانواده شهدای بانک کشاورزی و ایثارگران آن در طول هشت سال دفاع مقدس تمجید کرد.

در ادامه ی این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی مشاور امور ایثارگران با تجلیل از جایگاه بانک کشاورزی استان همدان در ایثار و و ایثارگری و شهادت دفاع مقدس در کشور ، با اشاره به فلسفه اربعین حسینی و نقش امام سجاد(ع) و زینب کبری (س) در تبیین آرمان های عاشورا و امام حسین(ع)، وجود عاشورا و مبانی اعتقادی آن را مرهون چنین مبلغان ارزشمندی دانست و نقش اربعین و نهضت حسینی در دوران دفاع مقدس در ایجاد فرهنگ شهادت، که پس از انقلاب ایران ودفاع مقدسش به آرمانی برای سایر ملت ها همچون مردم فلسطین تبدیل شد، بی بدیل شمرد.

مشاور مدیر عامل بانک در امور ایثارگران با اشاره به هجمه موجود در فضای مجازی علیه ایثار و ایثارگران ، منبع چنین هجمه هایی را زیاده خواهی عده ای دانست که امروزه به دنبال تضعیف موقعیت فرهنگ شهادت در بین نسل جوان کشور هستند. وی افزود: آنچه انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب ها متمایز میکند ، آرمان هایی هستند که اسلام واقعی را از طاقچه ها و پستوها بیرون آورد و علنا و عملا در مقابل استعمار قرار داد.

سادات ابراهیمی در پایان سخنان خود، پروژه تبدیل وضعیت ایثارگران و به ویژه ایثارگران شرکتی در بانک را در آینده نزدیک به شرط تحقق برخی مسائل و برخی شفاف سازی ها که لازمه این امر است قطعی دانست.

این گزارش می افزاید: در ادامه این نشست، مدیر شعب بانک کشاورزی در استان همدان با اشاره به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس در تبیین اهداف متعالی شهدای جبهه و جنگ ، دستیابی به اهداف متعالی بانک در خدمت صادقانه به جامعه کشاورزی کشور را، ثمره خون شهدا و تلاش کارکنان این بانک بویژه در استان همدان دانست. وی ضمن اشاره به جایگاه برتر بانک کشاورزی همدان در جشنواره شهید رجائی و ارزیابی شاخص های آن در سال 1399 در بین سیستم بانکی استان و توابع زیرمجموعه، از جامعه ایثارگران بانک در سطح استان قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه بیاتی معاون امور مالی، اداری و پشتیبانی مدیریت استان با اشاره به جانفاشانی پنج شهید دفاع مقدس بانک کشاورزی استان همدان و ذکر این خاطره که یکی از ایثارگران بانک در همدان در زمان جنگ یک چهارم حفوق ثابت ماهیانه خود را با وجود فقر به جنگ و جبهه تخصیص داده بود و این مهم که سه تن از معاونان فعلی این استان از جامعه ایثارگر هستند، همدان را قطب ایثارگری و شهادت نامید و برگزاری مراسم ویژه ایثارگری در بانک کشاورزی استان را به اذعان فرماندهان نظامی و انتظامی استان الگوی سایر نهادهای اداری همدان برشمرد.

شایان ذکر است این دیدار با حضور معاونان، کارشناسان مسئول مدیریت و تعدادی از ایثارگران و فرزان معزز شهدا در مدیریت بانک کشاورزی همدان برگزار شد.

363463