مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

۹۵ درصد معلمان علیه کرونا واکسیناسیون شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از واکسینه شدن ۹۵ درصدی معلمان استان همدان علیه کرونا خبر داد.
تصویر ۹۵ درصد معلمان علیه کرونا واکسیناسیون شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۵ درصد معلمان این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند گفت: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان نیز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا است.

او بیان کرد: طبق تصمیم ستاد کرونا استان همدان قرار شد از ظرفیت پایگاه‌های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی برای تسریع واکسینه کردن دانش آموزان علیه کرونا استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: علاوه بر آموزش مجازی دانش آموزان بازگشایی مدارس تا نیمه آبان در قالب سه گام از سوی این اداره کل دنبال می‌شود.

پورداود ادامه داد: در گام نخست مدارس دارای کمتر از ۱۵ دانش آموز که بیشتر در مناطق کم جمعیت روستایی و عشایری فعال هستند سپس مدارس تا ۳۰۰ دانش آموز و در نهایت مدارس بالای ۳۰۰ دانش آموز بازگشایی می‌شود و دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس درس حاضر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۵۸ مدرسه در استان همدان وجود دارد اظهار داشت: کتاب، ثبت نام، اطلس آموزشی که شامل تبلت دانش آموزان، درسنامه و برنامه تلویزیونی تدارک دیده شده که هیچ دانش آموزی از گردونه آموزش خارج نشوند.

سال‌های تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ و ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا غیرحضوری و از طریق ارائه درس نامه، صدا و سیما، شبکه شاد و فضای مجازی برگزار شد.

سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با حضور بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۵۸ مدرسه این استان آغاز شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

363401