مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خبر داد:

برق‌دار شدن ۳ قشلاق شهرستان انگوت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت:برق رسانی به قشلاقات نارلو، نادر ۱ و ۲ شهرستان انگوت انجام شد.
تصویر برق‌دار شدن ۳ قشلاق شهرستان انگوت

به گزارش سایت خبری پرسون از استان اردبیل، حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در مراسم افتتاح برق رسانی به ۳ قشلاق شهرستان انگوت، اعتبار صرف شده برای برق رسانی به قشلاقات نادر را ۱/۵ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت:برای برق رسانی به این قشلاقات، ۵ کیلومتر خط ۲۰ کیلوولت و ۷۵۰ متر شبکه فشار ضعیف احداث شده و ۲ دستگاه پست هوایی ۲۵ کیلوولت آمپر نصب شده است.

او در ادامه به رفع افت ولتاژ روستا‌های زیوه و آقامحمدبیگلو با اعتبار ۱/۵ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود:برای رفع افت ولتاژ این روستا‌ها نیز ۷۰۰ متر خط ۲۰ کیلوولت احداث شده و یک کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خانوار‌های تحت پوشش روستا‌های زیوه و آقامحمدبیگلو را ۱۷۰ خانوار عنوان کرد و گفت: در هر کدام از روستا‌های زیوه و آقامحمدبیگلو یک دستگاه پست هوایی ۱۶۰ کیلوولت آمپر نیز نصب شده و یک دستگاه ترانس ۵۰ کیلوولت آمپر به ترانس ۱۰۰ کیلوولت آمپر افزایش ظرفیت داده شده است.

قدیمی در خصوص تبدیل ۱۲۰ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار در شهرستان گرمی و انگوت اظهار کرد:این اقدام در حال برگزاری مناقصه می‌باشد که به محض مشخص شدن پیمانکار، ۱۲۰ کیلومتر از مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های انگوت و گرمی به کابل خودنگهدار تبدیل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل رفع مشکل افت ولتاژ و ضعف برق، زیباسازی مبلمان شهری و نبود قطعی برق ناشی از باد و طوفان را از مزایای استفاده از کابل خونگهدار برشمرد.

منبع: ایسنا

363237