آماده باش ارتش انگلیس برای حل بحران سوخت

هیچ بهبودی در عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت مستقل انگلیس مشاهده نشده است و همچنان احتمال افزایش قیمت به دلیل روند صعودی نرخ نفت نیز وجود دارد.
تصویر آماده باش ارتش انگلیس برای حل بحران سوخت

به گزارش سایت خبری پرسون، با وجود وعده های مقامات انگلیس و آماده باش ارتش این کشور برای حل بحران سوخت، به گفته انجمن صنعت خرده فروشان بنزین PRA، از روز چهارشنبه هیچ بهبودی در عرضه بنزین در جایگاه های سوخت مستقل مشاهده نشده است.

این انجمن که نمایندگی جایگاه های سوخت مستقل را برعهده دارد، همچنین اعلام کرد که بیش از یک چهارم (27 درصد) از اعضای آن هنوز روز پنجشنبه سوختی برای عرضه ندارند.

بر اساس این گزارش، اگرچه این رقم از 37 درصد اعلام شده در روز سه شنبه بهتر بوده اما تقاضا همچنان بالاتر از حد معمول است.

انجمن صنعت خرده فروشان بنزین که تقریباً 5500 از 8300 جایگاه سوخت انگلستان را نمایندگی می‌کند، همچنین اعلام کرد که آمار روز پنجشنبه بر اساس پاسخ 1500 جایگاه سوخت است.

برایان مدرسون، رئیس این انجمن گفت: تلاش برای آرام کردن این امر در حال حاضر یک مأموریت بزرگ است.

وی گفت: به نظر می رسد افزایش تقاضا همچنان ادامه دارد. هیچ گونه کاهش فشار از سمت رانندگانی که مایل به سوخت گیری در هر زمان و هر مکان هستند، صورت نگرفته است.

بحران سوخت در انگلیس باعث ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها شده است و مشتریان را مجبور می کند تا در جستجوی منابع، به چندین جایگاه مراجعه کنند.

بر اساس ادعای دولت انگلیس و مقامات صنعت سوخت این کشور، بنزین کافی در پالایشگاه های انگلستان وجود دارد اما کمبود راننده مخصوص ماشین های حمل سوخت این بحران را ایجاد کرده است.

این گزارش همچنین حاکی است که قیمت بنزین در بریتانیا با افزایش روبرو شده و این روند ادامه خواهد داشت.

مدرسون اعلام کرد که صبح روز پنجشنبه به دولت نامه ای نوشته است تا به آنها هشدار دهد که قیمت بنزین و گازوئیل در پمپ بنزین ها پس از افزایش قیمت نفت خام برنت احتمالاً افزایش می‌یابد. وی تأکید کرد که کاهش ارزش پوند در برابر دلار باعث افزایش قیمت برای مشتریان بریتانیایی می‌شود.

وی گفت: این دو (عامل) در حال حاضر بر قیمت عمده فروشی تأثیر گذاشته اند، که در سه شب گذشته تقریباً 3 پنی در لیتر افزایش قیمت صورت گرفته است.

معاون وزیر دارایی انگلیس نیز اعلام کرد که دولت هنوز از ظرفیت ارتش استفاده نکرده است ولی این نهاد نظامی همچنان در حالت آماده باش به سرمی‌برد.

منبع: تسنیم

363125