رئیس جمهور:

کهگیلویه و بویراحمد زرخیز است ولی همچنان محروم !

رئیس جمهور گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش کشاورزی، گردشگری، معدن و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دارد و استانی زرخیز اما محروم است.
تصویر کهگیلویه و بویراحمد زرخیز است ولی همچنان محروم !

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست با اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: این استان، استانی زرخیز اما محروم، استانی غنی اما غیر برخوردار است و اینها به این دلیل است که درست از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال حل مساله به شکل درست باشیم و طرح مساله باید درست بوده و ابعاد مسئله درست شناخته شود، گفت: تحول باید مبتنی بر یک نظریه علمی باشد و جایگاه این دانشگاه و مراکز علمی است که باید نقش ایجاد تحول را ایفا کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ارتباط جدی باید با دانشگاه و مراکز علمی وجود داشته باشد و تحول آفرینی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مطالعات در این راستا آغاز شده است، گفت: تقسیم ظرفیت‌ها در کشور باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد و این یکی از شاخص‌های اجرای عدالت است و آنچه که باید به جایی که باید اختصاص یابد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه گام‌های ما باید علم پایه باشد، گفت: برنامه‌های ما باید عدالت محور و بر اساس مطالعات دقیق باشد تا ظرفیت دقیق سر جای خود باشد که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی افزود: موانع تولید در کشور باید رفع شود و رونق تولید زمانی ایجاد می‌شود که موانعی بر سر راه تولید نباشد و سرمایه گذران، تولید کنندگان و کار آفرینان نباشد.

رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این دولت به آن پرداخته می‌شود مساله تکمیل سدها است که می‌تواند بسیاری از موانع کشاورزی را برطرف کند و به همین دلیل تا آخر سال ۱۴۰۱ سدهای استان همچون سد تنگ سرخ تکمیل خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با فعال شدن اقتصاد روستاها، شاهد حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود، گفت: با فعال شدن اقتصاد روستاها کوچ و مهاجرت کم می‌شود و اقتصاد روستا اگر فعال شود، یک کارخانه عظیم تولید است.

وی تصریح کرد: توجه به روستا و زیرساخت‌های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی در روستا باید مورد توجه و تاکید باشد و باید در این راستا، جهاد سازندگی احیا شود و ما به زودی جهاد سازندگی را احیا خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه ما باید بخش جهادی کشاورزی و روستاها و آباد کردن مناطق محروم را احیا کنیم، گفت: این امر مستلزم احیای جهاد سازندگی است.

وی بر احیای ظرفیت‌های معطل مانده شهرک‌های صنعتی کشور تاکید کرد و گفت: ۴۰ درصد ظرفیت صنعتی کشور و صنایع کشور نیمه فعال یا غیر فعال است و باید فعال شود.

رئیس جمهور افزود: در سفری که به عنوان رئیس قوه قضائیه به استان داشتم، پیگیری‌هایی در خصوص کارخانه قند یاسوج انجام شد و اکنون نیز پیگیری کردم که مسئولان گفتند مقدمات کار انجام شده و قرار است فعال شود.

رئیسی اظهار داشت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در کشور از اولویت‌های دولت است و در این استان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیسی بر ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: گردشگران داخل کشور نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت‌های گردشگری استان شناختی ندارند در حال که صنعت گردشگری از صنایع مهم در استان است.

وی همچنین با بیان اینکه عشایر سرمایه‌های کشور هستند، تصریح کرد: باید مشکلات عشایر مرتفع شود و خدمات رسانی به آنها افزایش یابد.

منبع : مهر

363103