پرسون از بی تدبیری در مدیریت بزرگترین مرکز درمانی تامین اجتماعی گزارش می دهد؛

خدمات رسانی صفر به جانبازان و معلولان/ گلایه شهروندان از برخورد کادر اداری بیمارستان میلاد

تردد آسوده به خدمات درمانی یکی از ضرورت ها است، اما بیمارستان میلاد به عنوان بزرگترین مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به شکل نامناسبی به جانبازان و معلولان ارائه خدمت می کند که موجب نارضایتی مراجعه کنندگان شده است.
تصویر خدمات رسانی صفر به جانبازان و معلولان/  گلایه شهروندان از برخورد کادر اداری بیمارستان میلاد

به گزارش سایت خبری پرسون، رهبر انقلاب در سال های گذشته در بیانات شان عنوان کرده اند که تنها دغدغه همراه بیمار باید درمان باشد، از سوی دیگر حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور نیز که به تازگی به داروخانه 12 فروردین به شکل سر زده مراجعه کردند با پرسنل این داروخانه به گفتگو نشستند و عنوان کردند که این روزها مردم با مشکلات درمانی مواجه اند و انتظار از پرسنل مراکز درمانی این است که صبوری کنند و با آرامش بیشتر خدمات رسانی خود را ارائه دهند.

این در حالی است که تعدادی از شهروندان تهرانی در گفتگو با خبرنگار پرسون از رفتار و ارائه خدمات توسط نیروهای اداری در بیمارستان میلاد ابراز گله مندی دارند.

آنها معتقدند کادر اداری این بیمارستان برخلاف کادر درمان بسیار خدمات رسانی شان ضعیف است و همکاری و همیاری با مراجعه کنندگان ندارد و همواره با ادبیات نامناسب با مراجعه کنندگان صحبت می کنند، عده دیگر از مراجعه کنندگان این بیمارستان پایتخت، نبود یک مدیریت و تصمیم گیری صحیح در خدمات دهی در این بیمارستان را عامل آشفتگی در ارائه خدمات کادر اداری این بیمارستان می دانند که موجب شده است حتی ارائه خدمات به جانبازان و معلولان را فلج کند، در ادامه این گزارش گله مندی تعدادی از مراجعه کنندگان بیمارستان میلاد را می خوانید:

ارائه ویلچر تا ساعت 6 عصر

در همین حال که بنده اعتراض کردم که چرا به بنده و بیمارم توهین می کنید با ایستگاه پلیس مستقر در بیمارستان تماس گرفت و عنوان کرد که بنده به او بی احترامی کرده ام، در حالی که اصلا چنین موضوع صحت نداشت و در نهایت مامور نیروی انتظامی بنده را به آرامی به پایگاه انتقال داد و خواستار این شد که ویلچر را از قسمت اورژانس تهیه کنم.

یکی از همراهان که مادرش را به روی ویلچر گذاشته و در انتظار پایین آمدن آسانسور قسمت درمانگاه بیمارستان میلاد ایستاده و از چهره اش پیداست که بسیار ناراحت است، با ما هم صحبت می شود، گفت: ایستگاه ویلچر در درمانگاه بیمارستان وجود دارد، ساعت حدود 5:30 به ایستگاه مراجعه کردم تا ویلچر تحویل بگیرم، خانم با سن و سال بالا مسئول غرفه با رفتار نامناسب گفت ساعت کاری غرفه تا ساعت 6 است و دیگر نمی توانیم ویلچر برای جابه جایی مریض ارائه دهیم.

او که خود را محمد معرفی کرد ادامه داد: از مسئول مربوط خواهش کردم که بیمارم نمی تواند راه برود و نیاز به ویلچر دارد پاسخ داد باید به قسمت اورژانس بیمارستان مراجعه کنیم و از آنجا ولیچر تهیه کنیم، چون که فاصله بین درمانگاه و اورژانس بیمارستان بسیار زیاد است به مدیریت بیمارستان مراجعه کردم و موضوع را به خانمی که پشت میز منشی مدیریت بیمارستان نشسته بود مطرح کردم، اما بازهم با جواب منفی مواجه شدم.

این مراجعه کننده بیمارستان میلاد برای اثبات صحبت هایش به روز و ساعت مراجعه خود می پردازد، گفت: سه شنبه 6 مهر ماه بین ساعت 5:30 تا 6 بعد از ظهر به دفتر مدیریت مراجعه کردم و وقتی با جواب منفی منشی مدیریت بیمارستان مواجه شدم به او گفتم اگر ساعت خدمات دهی ویلچر به پایان رسیده پس چرا به مراجعه کنندگان ساعت 6 به بعد وقت می دهید که در ناباوری منشی مدیریت بیمارستان گفت مشکل شماست که بیمارتان نیاز به ویلچر دارد.

محمد که بسیار ناراحت بود و با صدای گرفته صحبت می کرد، افزود: در همین حال که بنده اعتراض کردم که چرا به بنده و بیمارم توهین می کنید با ایستگاه پلیس مستقر در بیمارستان تماس گرفت و عنوان کرد که بنده به او بی احترامی کرده ام، در حالی که اصلا چنین موضوع صحت نداشت و در نهایت مامور نیروی انتظامی بنده را به آرامی به پایگاه انتقال داد و خواستار این شد که ویلچر را از قسمت اورژانس تهیه کنم.

ضعف در فعالیت کادر اداری بیمارستان میلاد

بنده متوجه می شوم که ساعت فعالیت به پایان رسیده و مراجعه کننده دیگری نباید وارد درمانگاه شود، اما مسئولان امر می توانند به نگهبانی که در آن محیط مستقر است بگویند که افراد برای خروج از درب استفاده کنند و اجازه ورود ندهند نه اینکه زحمت تردد را برای مراجعه کنندگان برای راحتی خودشان ایجاد کنند.

در این میان یکی دیگر از شهروندان تهرانی که به این مرکز درمانی مراجعه کرده و شاهد صحبت های شهروندی با خبرنگار پرسون بود، گفت: حقوق کارمندان این بیمارستان را بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند، اما زمانی که بیمه شده به بیمارستان مراجعه می کند با رفتار عجیب و غریب مواجه می شود، برای نمونه در قسمت پذیرش دندان پزشکی کادر اداری هیچ اقدامی نمی کنند و مراجعه کنندگان خودشان باید مدارک پرونده راه تکمیل کنند، به عبارتی فرم های پرونده را فرد مراجعه کننده باید در پوشه قرار دهد.

وی که خود را لیلا معرفی کرد و به همراه فرزندش به این مرکز مراجعه کرده است، ادامه داد: وارد مطب دندان پزشکی که شدم کاور را بهم دادند و اعلام کردند که خود بیمار باید کاور را به گردنش نصب کند، گویا یا کمبود نیروی انسانی دارند یا اینکه زحمتی برای خدمت دهی به خودشان نمی دهند.

این شهروند تهرانی افزود: برای نوبت دهی از طریق اینترنت اقدام کردم که ساعت 6:30 نوبت داشتم، اما ساعت ورود بنده به مطب 8:30 بود، به نوعی از ساعت 5:30 که از خانه خارج شدم تا به خانه برگشتم ساعت 9:30 بود که برای یک ویزیت ساده دندان 4 ساعت وقت بنده گرفته شد.

او تصریح کرد: کادر اداری قسمت دندان پزشکی این بیمارستان آن طور که باید خدمات رسانی نمی کنند و حتی عکس او پی جی دندان نیز به مراجعه کننده نمی دهند و تنها به شکل سیستمی در اختیار پزشک قرار می دهند؛ البته ناگفته نباشد که کادر درمان بسیار زحمتکش هستند و این کم کاری کادر اداری به دوش کادر درمان می افتد.

وی از دیگر مشکلات در این درمانگاه را بسته شدن درب خروجی درمانگاه دانست، گفت: برای رود به درمانگاه بیمارستان میلاد وارد شدیم و وقتی کار درمانی ام تمام شد و می خواستم از درمانگاه بیرون بروم متوجه شدم درب بسته است و نگهبان این درب اعلام کرد باید از درب بالایی بیرون بروم که مسیر طولانی تری برای خروج بود و از سوی دیگر فاصله آن درب با محیطی که خورو ام را پارک کرده بودم بسیار زیاد بود.

او عنوان کرد: بنده متوجه می شوم که ساعت فعالیت به پایان رسیده و مراجعه کننده دیگری نباید وارد درمانگاه شود، اما مسئولان امر می توانند به نگهبانی که در آن محیط مستقر است بگویند که افراد برای خروج از درب استفاده کنند و اجازه ورود ندهند نه اینکه زحمت تردد را برای مراجعه کنندگان برای راحتی خودشان ایجاد کنند.

رفتار نا مناسب صندوق داران و کادر پذیرش

خوشبختانه در داروخانه قسمت اورژانس بیمارستان سیستم الکترونیکی راه اندازی شده که شهروندان برای دریافت داروشان دیگر نیازی نیست به صندوق مراجعه کنند و خود شهروندان به راحتی می توانند هزینه خرید دارو را پرداخت کنند در حالی که این سیستم نوین و راحت در صندوق درمانگاه و اورژانس وجود ندارد.

در طبقه همکف درمانگاه بیمارستان میلاد باجه هایی برای هزینه درمانی برخی از امورات درمانی وجود دارد که برخورد کارکنان این صندوق نیز بسیار نامناسب است و اصلا توجهی به صحبت های مراجعه کنندگان ندارند؛ این صحبت های یکی دیگر از مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی است، او که تمایلی ندارد نام خود را در گزارش درج کند، گفت: هزینه درمان بیمار 265 هزار تومان شد و وقتی کارت بانکی خود را به صندوق دار ارائه کردم عنوان کردند باید 200 هزار تومان از دستگاه عابر بانک پول نقد دریافت کنم و 65 هزار تومان دیگر را از طریق دستگاه پوز صندوق پرداخت می کنم.

وی ادامه داد: وقتی علت را جویا شدم مسئول باجه جوابی نداد و بنده نیز برای اینکه به امورات درمانی بیمارم هرچه زودتر رسیدگی شود این کار را انجام دادم.

این شهروند تهرانی شروع به شمارش باجه صندوق این مرکز کرد، افزود: 8 باجه در این مجموعه راه اندازی شده است اما تنها دو تا سه باجه دایر است و دیگر باجه ها یا نیروی انسانی نیست یا اینکه مشغول به کارهای شخصی و امورات دیگر اداری هستند که موجب صف طولانی مراجعه کنندگان در این مرکز درمانی می شود، این امر در قسمت اورژانس بیمارستان نیز وجود دارد، در آن قسمت که مراجعه کننده بیشتر وجود دارد تنها یک باجه صندوق قرار دارد که گاها مراجعه کننده باید 20تا30 دقیقه وقت خود را بگذارد.

این مراجعه کننده خاطرنشان کرد: خوشبختانه در داروخانه قسمت اورژانس بیمارستان سیستم الکترونیکی راه اندازی شده که شهروندان برای دریافت داروشان دیگر نیازی نیست به صندوق مراجعه کنند و خود شهروندان به راحتی می توانند هزینه خرید دارو را پرداخت کنند در حالی که این سیستم نوین و راحت در صندوق درمانگاه و اورژانس وجود ندارد.

انتظار هموطنان از وزیر جوان دولت سیزدهم

بیمارستان میلاد یکی از مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی است که این سازمان زیر نظر وزارت کار و اموراجتماعی قرار دارد، این وزارت خانه در دولت تازه نفس سیزدهم با وزیر جوان اداره می شود، وزیری که از همان روزی که مهر تایید صلاحیت اش را از مجلس شورای اسلامی گرفت، فعالیت خدمات رسانی این وزارت خانه را به شکل کاملا جهادی آغاز کرد، انتظار هموطنان این است که این وزیر جوان و با انرژی به شکل سر زده از این مراکز درمانی بازدید کند تا از مشکلات خدمات دهی با خبر شود و به مشکلاتی مانند کمبود نیرو انسانی در کادر اداری و نحوه خدمات دهی و نوع قوانین دست و پاگیر رسیدگی کند.

362966