امکان ارائه درخواست اصلاح اشتباه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ فراهم شد

سخنگوی سازمان سنجش گفت: پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۰ که مدعی اشتباه در انتخاب رشته هستند، می‌توانند تا ۱۴ مهر درخواست خود را به سازمان سنجش ارائه کنند.

تصویر امکان ارائه درخواست اصلاح اشتباه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ فراهم شد

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش، اظهار کرد: باتوجه به اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ معمولا برخی از پذیرفته شدگان با ارسال درخواست به سازمان سنجش مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود شده و متقاضی معرفی به اولویت بعدی که در آن دارای نمره هستند، خواهند بود.

او افزود: تنها درخواست‌هایی قابل پذیرش و بررسی هستند که شامل مصادیق اشتباه در انتخاب رشته که در اطلاعیه ( ۴ مهر ۱۴۰۰) سازمان آمده است، باشد. این داوطلبان باید اطلاعیه در خصوص اشتباه در انتخاب رشته را مطالعه و سپس تنها در سامانه پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی request.sanjesh.org مراجعه کنند. پس از انتشار کارنامه، نتایج نهایی روز پنج شنبه، ۸ مهر (در صورتیکه در کدرشته محل مورد درخواست دارای نمره باشند) قابل بررسی است.

زرین آمیزی تصریح کرد: نتیجه بررسی تا ۱۴ مهر در سامانه مذکور قابل ثبت است و بعد از آن قابل دریافت نیست. این نتایج تا ۱۰ آبان بصورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: این درخواست‌ها فقط از روش ذکر شده قابل ثبت است و سازمان سنجش از هیچ طریق دیگری درخواست اشتباه در انتخاب رشته را بررسی نخواهد کرد.

به گفته او پذیرفته شدگان در این مرحله باید مطابق برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه قبولی فعلی اقدام کنند.

زرین آمیزی گفت: پذیرفته شدگانی که وضعیت آن‌ها در قالب شرایط موارد اشتباه در انتخاب رشته براساس اطلاعیه نیست، باید تقاضای خود را از طریق دانشگاه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال و از طریق آیین نامه‌های مربوطه پیگیری کنند. این موارد در سازمان سنجش قابل بررسی نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

352147