مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشور خبر داد؛

۲۳ هزار نفر از بازنشستگان کشوری پرداخت وام ضروری دریافت می کنند

خدامی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای پرداخت وام به ۳۳۰ هزار نفر را در حال انجام است.

تصویر ۲۳ هزار نفر از بازنشستگان کشوری پرداخت وام ضروری دریافت می کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی خدامی مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشور در خصوص پرداخت وام‌های ضرووی اظهار کرد: در شرایط فعلی برای ۲۳ هزار نفر وام ضروری برای بازنشستگان خودمان به مبلغ ۱۰ میلیون تومان واریز می‌کنیم و باز پزداخت آنها با دوره ۳۶ ماهه و اقساط ۴ درصد است. همه این کار‌ها با بانک صادرات به نحو مطلوب در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای دوره ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ و دوره ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۲۰ هزار فقره وام ضروری به ارزش ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد که امید داریم با تدابیری که دارد صورت می‌گیرد، برای ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ هم بتوانیم نرخ بهره را کمتر و هم مبلغ پرداختی را از ۱۰ میلیون به ۱۲ میلیون افزایش دهیم.

خدامی گفت: این تقریبا مرحله چهاردم پرداخت وام ضروری است و انشالله برای ۶ ماهه دوم سال مجددا تفاهم‌نامه جدید با بانک صادرات منعقد خواهد شد و برای ۱۴ دوره دیگر برنامه‌ریزی‌هایی برای ۳۳۰ هزار نفر را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: مبلغ مورد نظر تا ساعت حدود ۱۲ برای همه افراد واریز خواهد شد و برای دریافت وام ضروری رویه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه سامانه‌ای در درگاه صندوق بازنشستگی وجود دارد. بازنشستگانی که دارای شرایطی مانند اینکه وام دفعه قبل را دریافت نکرده باشند یا حقوق آن‌ها از یک مبلغی کمتر باشد، می‌توانند وام‌ دریافت کنند. کلیه طرح‌های رفاهی صندوق بازنشستگی کل کشور را برای جامع تحت پوشش ما که بازنشستگان از طیف‌های مخالف هستند در نظر گرفته‌ایم. این صندوق متولی پرداخت حقوق بازنشستگان است، ولی در کنار آن تلاش کرده‌ایم که خدمات رفاهی را ارائه کنیم.

مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشور گفت: کلیه طرح‌هایی که ارائه داده‌ایم، حدود ۲۸ درصد نسبت به وضعیت بازنشستگان ما تغییر ایجاد کرده است از جمله طرح‌ها مانند پرداخت وام ضروری، وام ازدواج و خرید لوازم خانگی است. وام ازدواج بصورت فصلی برای ۲ هزار نفر فرزندان بازنشستگان با مبلغ ۲۵ میلیون تومان است. وام دانشجویی برای فرزندان بازنشستگان به مبلغ ۳ و ۵ میلیون تومان است. خرید لوازم خانگی به مبلغ ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان به بازنشستگان پرداخت می‌شود. علاوه بر این‌ها طرح‌های، خرید از فروشگاه رفاه تا سقف ۲ میلیون تومان، هماهنگی با فروشگاه افق کوروش تا سقف ۱ میلون ۵۰۰ هزار تومان و بهرمندی از خدمات بیمه ملت است.

351690