رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین گفت: پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است چرا که بخشی از ارتکاب جرایم در خود دستگاه ها به وقوع می پیوندد.
تصویر پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: پیشگیری از وقوع جرم اگرچه در قانون اساسی از وظایف اصلی دستگاه قضا است ولی در عمل همه نهادها و دستگاه ها باید مشارکت جمعی در این موضوع داشته باشند.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است چرا که بخشی از ارتکاب جرایم در خود دستگاه ها به وقوع می پیوندد، همچنین بخش عمده ای از ارتکاب جرم توسط افراد و اشخاص جامعه نیز مرتبط به سیستم و قوانین دستگاه‌ها است.

مقام ارشد قضایی استان ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت دستگاه های استان در امر پیشگیری از وقوع جرم، گفت: به ازای هر ارتکاب جرمی که اتفاق می افتد آسیب ها و خسارات فراوانی از حیث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به جامعه وارد می شود، لذا جهت کاهش این آسیب ها به مشارکت همه جانبه و برنامه محور کلیه دستگاه‌های استان نیاز است.

351446

مطالب مرتبط