استاندار فارس اعلام کرد:

افتتاح نخستین مرکز واکسیناسیون کرونا در حرم حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز

استاندار فارس گفت: برای نخستین بار مرکز واکسیناسیون کرونا در بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی(ع) به بهره‌برداری رسید.
تصویر افتتاح نخستین مرکز واکسیناسیون کرونا در حرم حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، عنایت الله رحیمی پیش از ظهر امروزدر حاشیه آئین بهره‌برداری از این مرکز افزود: تاکنون 3 میلیون دوز واکسن کرونا در استان فارس تزریق شده که از این تعداد 2 میلیون در مرحله نخست و یک میلیون دوز دیگر در مرحله دوم تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) جزء پییشگامان اعلام تعطیلی در شرایط شیوع کرونا در کشور بوده است، افزود: بیش از 207 مرکز تزریقات، 55 تجمعی، 18 مرکز شبانه روزی با رعایت پروتکل بهداشتی خدمات ارائه می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله شیراز در ادامه این آئین خاطرنشان کرد: پس اعلام فراخوان برای تزریق واکسن کرونا در طی چند ساعت 108 نفر اعلام آمادگی کرده و از این تعداد 60 نفر آموزش لازم ارائه را فرا گرفته و در اختیار سوپر وایزر قرار می گیرند.

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهداشتی 600 نفر از متخصصان در حوزه‌های مختلف پزشکی نیز در راستای خدمات واکسیناتوری اعلام آمادگی کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بقیه الله شیراز(عج) بیان داشت: بنا بر دستور فرماندهی سپاه فجر مبنی بر تسهیل در تزریق واکسیناسیون کووید 19 مرکز مستقر در حرم مطهر از امروز آماده ارائه تزریق واکسن به شهروندان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آئین افزود: با بهره‌برداری از مرکز واکسیناسیون حضرت احمد بن موسی (ع) روزانه 15 هزار واکسن در 2 نوبت تزریق می شود.

مهرزاد لطفی با اشاره به اینکه در دیگر کشور‌های برای واکسینه کردن جایزه تعیین شده است، ابراز داشت: بیش از 68 درصد بالای 18 سال درنوبت اول، 28 درصد در نوبت دوم و نیز تزریق واکسن در سنین 17 سال آغاز شده است.

351438

مطالب مرتبط