کوین‌بیس مقررات رمزنگاری را به مقامات آمریکایی پیشنهاد می کند

صرافی Coinbase در حال آماده شدن برای ارائه یک چارچوب نظارتی پیشنهادی برای مقامات فدرال است.

تصویر کوین‌بیس مقررات رمزنگاری را به مقامات آمریکایی پیشنهاد می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته منابع مطلع از بحث‌های نظارتی، صرافی قصد دارد این پیشنهاد را در روزهای آینده به صورت عمومی ارائه کند. جزئیات این پیشنهاد در زمان انتشار این مطلب در دسترس نبود، اما از جمله موارد دیگر، شرکت قصد دارد بحث کند که چه چیزی باید و نباید در ایالات متحده به عنوان اوراق بهادار تعریف شود.

هنگامی که توسط CoinDesk با سخنگوی Coinbase ارتباط برقرار شد، او از اظهار نظر خودداری کرد.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که Coinbase اعلام کرد برنامه‌های خود را برای ارائه یک محصول وام دهی رمزنگاری متوقف می‌کند، که به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قوانین اوراق بهادار را نقض می‌کرد.

در اوایل ماه جاری، پل گروال، مدیر ارشد حقوقی Coinbase و برایان آرمسترانگ، مدیرعامل فاش کردند که SEC یک هشدار Wells به صرافی ارسال کرده‌است، که می‌گوید تنظیم کننده در صورت عرضه محصول «وام دهی» از Coinbase شکایت می‌کند.

SEC به دو سابقه دادگاه عالی ایالات متحده – پرونده‌های Howey و Reves – اشاره کرد و استدلال کرد که به نظر می‌رسد این محصول وام، قوانین اوراق بهادار را نقض می‌کند.

در حالی که Coinbase هشدار Wells را منتشر نکرده‌است، کارشناسان حقوقی به CoinDesk گفته‌اند که ممکن است این قانونگذار وام را با سهام یا گواهی‌های بهره مقایسه کند، که اوراق بهادار تحت اختیار SEC هستند.

ایجاد سابقه

Coinbase سابقه طولانی در تلاش برای ایجاد چارچوب‌ها و ابزارهایی برای استانداردسازی نحوه برخورد صرافی‌ها با لیست شدن‌ها و محصولات رمزنگاری شده، حداقل در ایالات متحده دارد.

این صرافی یکی از اعضای مؤسس (Crypto Rating Council(CRC بود، تلاشی در سال ۲۰۱9(1398) که به دنبال ایجاد یک درک مشترک در مورد شباهت هر ارز رمزنگاری شده با یک اوراق بهادار بود.

این گروه یک ارز رمزنگاری شده را بین ۱ تا ۵ رتبه‌بندی کرد، که ۱ به چیزی اشاره می‌کند که قطعاً اوراق بهادار نیست (مانند بیت کوین)، و ۵ به چیزی که ظاهراً یک اوراق بهادار است اشاره می‌کند (CRC هیچ ارز رمزنگاری شده‌ای اعلام نکرده‌است که با این توصیف همخوانی داشته باشد)

CRC رویکرد و کارت امتیازی خود را که پروژه‌ها می‌توانستند برای ارزیابی خود در سال گذشته استفاده کنند، منتشر کرد.

Coinbase همچنین سال گذشته یک چارچوب فنی منبع باز برای توسعه دهندگان کریپتو منتشر کرد. پروژه‌هایی که این چارچوب را تصویب کردند، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که رمزارزهای آنها با مسائل فنی مربوط به لیست شدن و معامله کردن در Coinbase سازگار است، در صورتی که صرافی این ارزهای رمزنگاری شده را برای پلتفرم خود تأیید کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع:coindesk

351427