عزیزی:

انگلیس سریعتر طلب ایران ر ا پرداخت کند/ عذر و بهانه ای نمی پذیریم!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر پرداخت سریع و بدون عذر و بهانه طلب ایران توسط انگلیس، گفت: جمهوری اسلامی ایران جز عدم وفای به عهد و نقض تعهدات تاکنون چیزی از انگلیس ندیده است.
تصویر انگلیس سریعتر طلب ایران ر ا پرداخت کند/ عذر و بهانه ای نمی پذیریم!

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره بدعهدی انگلیس در پرداخت بدهی ایران گفت: انگلیسی ها باید بپذیرند درخواست ایران برای پرداخت بدهی آن‌ها، مطالبه به حق و قانونی است چرا که انگلیس تعهداتی را در فروش تجهیزات نظامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشته اما تاکنون به آن ها عمل نکرده است.

ادامه ی داد: با توجه به بد عهدی انگلیس دولت و مجلس با جدیت موضوع پرداخت بدهی این کشور را دنبال خواهند کرد تا حقوق از دست رفته ملت دوباره بازگردد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران دست برتر در موضوع بدهی انگلیس را دارد می تواند از راه های دیپلماتیک و حقوقی این کشور را وادار به پرداخت بدهی کشورمان کند البته تاکنون چنین رویکردی دنبال شده است.کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست های مختلف با مسئولان وزارت امورخارجه پیگیری این موضوع را در دستور کار خود داشته است.

عزیزی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران جز عدم وفای به عهد و نقض تعهدات تاکنون چیزی از انگلیس ندیده اما با این حال امیدواریم با پیگیری دستگاه دیپلماسی خارجی کشور طلب ایران هرچه زودتر وصول شود.

منبع : خانه ملت

351104