در استان اردبیل ۶۴۴ هزار دز واکسن تزریق شد

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اگر کوچکترین قصور و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، وضعیت شکننده اردبیل دوباره به حالت سابق باز می‌گردد.
تصویر در استان اردبیل ۶۴۴ هزار دز واکسن تزریق شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اردبیل صالحیان ۲۹ شهریورماه در نشست ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، نیر و خلخال در ردیف شهرهای با رنگ نارنجی قرار گرفته و مابقی شهرهای استان نیز رنگ زرد را تجربه می‌کنند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد در این شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سختگیرانه و جلوگیری از هرگونه تجمعات به فرآیند شکننده کرونا، در تثبیت موقعیت کمک کنیم تا شرایط استان رو به بهبود باشد.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضرورت زدن ماسک و دوری از تجمعات را یادآور شد و گفت: اگر کوچکترین قصور و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، وضعیت شکننده اردبیل دوباره به حالت سابق باز می‌گردد و ما نمی‌توانیم از خیز سهمگین پنجم عبور راحتی داشته باشیم.

صالحیان تزریق ۶۴۴ هزار دز واکسن را در استان یادآور شد و افزود: روند واکسیناسیون در استان اردبیل مطلوب و رو به جلوست و همچنان در شهرهای مختلف واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال با افزایش مراکز تجمیعی و حتی راه‌اندازی مراکز خودرویی سیار در حال انجام است.

وی به تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۳۹۸ بیمار بستری و ۳۷۵ بیمار سرپایی با تزریق درمان ضد ویروسی در استان داریم که حال ۹۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده که در بخش آی.سی.یو نگهداری می‌شوند.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطر نشان کرد: تمام تلاش بر این است تا با گذر از این مرحله به شرایط با ثباتی در کنترل بیماری کرونا برسیم که قطعا همراهی همه نهادها و دستگاه‌ها می‌تواند در این زمینه یاریگر ما باشد.

منبع:ایسنا

350931