والیبال قهرمانی آسیا؛

بلندقامتان ایرانی با پیروزی قاطعانه مقابل ژاپن قهرمان آسیا شدند

در فینال رقابت های قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا، تیم ملی والیبال ایران به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه۳ بر صفر میزبان این مسابقات را شکست داد.
تصویر بلندقامتان ایرانی با پیروزی قاطعانه مقابل ژاپن قهرمان آسیا شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، دیدار فینال بیست و یکمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز بین تیم های ایران و ژاپن برگزار شد طی که آن ملی پوشان کشورمان توانستند ۳ بر صفر میزبان این مسابقات را شکست دهند.

ژاپنی‌ها که از امتیاز میزبانی استفاده می کردند با حضور تماشاگران و تشویق آنها به دنبال قهرمانی در آسیا بودند اما شاگردان بهروز عطایی با نمایشی عالی و با اقتدار میزبان را شکست دادند تا ضمن دفاع عنوان قهرمانی، برای چهارمین بار این عنوان در آسیا را به خود اختصاص دهند.

تیم ملی والیبال ایران که با کادر کاملا ایران و سرمربیگری بهروز عطایی راهی ژاپن شده بود، در این دوره از مسابقات فقط یک ست مقابل تیم چین در مرحله نیمه نهایی از دست داد و با اقتدار کامل قهرمان آسیا شد.

نتایج ست شماری؛
ست نخست: ۲۷ بر ۲۵ به سود تیم ملی والیبال ایران
ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود تیم ملی والیبال ایران
ست سوم: ۲۵ بر به سود تیم ملی والیبال ایران

دو تیم والیبال ایران و ژاپن دو بار در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل هم قرار گرفتند که هر دو بار با قهرمانی ژاپن همراه شد و این بازی برای ایران حکم طلسم شکنی و نیز انتقام شکست بازی‌های المپیک توکیو را داشت.

میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی، جواد کریمی، میثم صالحی، امیر حسین توخته و محمدرضا حضرت پور یاران آغاز گر بازی برای تیم ملی ایران بودند.

ست نخست؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
دو تیم تا امتیاز ۳ برابر پیش رفتند اما در ادامه ملی پوشان ایران با عملکرد بهتر در حمله اختلاف امتیاز را افزایش دادند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران همراه شود. شاگردان بهروز عطایی روند امتیاز گیری خود را ادامه دادند و ۱۱ بر ۶ همچنان پیش بودند تا سرمربی ژاپن تقاضای تایم استراحت دهد. ایران تا امتیاز ۱۳ بر ۹ همچنان پیش بود اما کار سرعتی ژاپن کار را در امتیاز ۱۴ برابر کرد. ملی پوشان ایران در ادامه با کسب دو امتیاز متوالی دومین تایم استراحت فنی را با برتری ۱۶ بر ۱۴ پیروز پشت سرگذاشتند. بازی پرنوسان دو تیم ادامه داشت تا یک بار دیگر ژاپن ۲۰ بر ۱۹ پیش بیافتد و عطایی مجبور به گرفتن تایم استراحت شود. بازی برابر دو تیم ادامه داشت تا در نهایت ایران ۲۷ بر ۲۵ برنده جدال ست نخست شود.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود تیم ایران
امتیاز نخست ست دوم برای ایران ثبت شد. در ابتدای ست ایران برتری خود را حفظ کرد تا با نتیجه ۸ بر ۶ به استقبال نخستین تایم استراحت فنی رود. کار سرعتی و عملکرد خوب ژاپن در سرویس، دریافت ایران را با مشکل مواجه کرد و ژاپن بار دیگر ۱۴ بر ۱۲ پیش افتاد تا عطایی تقاضای تایم استراحت دهد. این وقفه تاثیری نداشت و اشتباهات نیز به کمک ژاپن آمد تا دومین تایم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۳ به سود حریف باشد. درخشش صابر کاظمی در سرویس و اسپک بار دیگر به کمک ایران آمد تا اختلاف امتیاز کاهش یابد و سرویس بی نقص جواد کریمی کار را در امتیاز ۱۹ برابر کرد. در نهایت ست دوم نیز با برتری ۲۵ بر ۲۲ ایران همراه شد.

ست سوم؛ ۳۱ بر ۲۹ به سود ایران
امتیاز نخست ست سوم توسط صابر کاظمی برای ایران ثبت شد. سرویس کم نقص ایران و استباهات پرتکرار ژاپنی‌ها نخستین تایم استراحت فنی را با برتری ۸ بر ۵ شاگردان عطایی همراه کرد. ژاپن با عملکرد بهتر در حمله موفق شد اختلاف امتیاز از دست رفته را جبران کند و دومین تایم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۱۵ پشت سر بگذارد.

بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز ۲۱ شهریور با حضور ۱۶ تیم برتر قاره آسیا در چهار گروه چهار تیمی به میزبانی ژاپن آغاز شد و تا ۲۸ شهریورماه ادامه داشت.

تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است و در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار با هدایت بهروز عطایی، مربی ایرانی جام چهارم را به دست آورد.

منبع: مهر

350721