تحریم های جدید خزانه داری آمریکا برای مقابله با باج افزارها

خزانه داری آمریکا از وضع تحریم های جدید برای مقابله با باج افزارها خبر داد.
تصویر تحریم های جدید خزانه داری آمریکا برای مقابله با باج افزارها

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از وال استریت ژورنال، وزارت خزانه داری دولت بایدن قصد دارد تحریم هایی علیه باج افزارها ایجاد کند که در اصل استفاده از ارزهای رمزنگاری شده را مورد هدف قرار می دهند.

اگرچه مقامات هنوز در مورد این طرح اظهار نظری نکرده اند، اما کارشناسان معتقدند که هدف خزانه داری ایجاد تحریم هایی است که یک سری از فعالان و کیف پول های خاص را هدف قرار می دهد و کل زیرساخت ارزهای رمزنگاری شده را تحت تاثیر قرار نخواهند داد.

با این حال، این اقدام می تواند شامل تحریم هایی علیه صرافی هایی باشد که پرداخت باج افزارها را انجام داده اند. وال استریت ژورنال معتقد است این تحریم ها می توانند “قابلیت انجام معاملات”در این صرافی ها را مختل کرده و “سایر پلتفرم های رمزنگاری را وادار به اجتناب از چنین معاملاتی کند.”

وضع این قوانین از اکتبر 2020 (مهر 99) یعنی زمانی آغاز شد که وزارت خزانه داری نسبت به احتمال وضع تحریم ها و مجازات برای بسترهای تسهیل کننده پرداخت برای باج افزارها هشدار داد. پس از آن، در آوریل سال جاری (فروردین ماه) یک کار گروه ویژه در این خصوص تشکیل شد.

به گفته منابع آگاه، ممکن است این تحریم ها از هفته آینده اعمال شوند، هرچند تاریخ قطعی در این مورد مشخص نشده است.

در سال 2020 باج افزارها حدود 400 میلیون دلار به جیب زدند

دامنه باج افزارها روز به روز در حال افزایش است. طبق گزارش پلتفرم تحلیل بلاک چین Chainalysis، قربانیان باج افزارها بیش از 400 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده در طول سال 2020 به آنها پرداخت کردند. این رقم بیش از چهار برابر 93 میلیون دلار پرداخت شده در سال 2019 می باشد.

ازجمله مهمترین حوادث اخیر می توان به حمله سایبری خط لوله کولونیال در ۷ مه ۲۰۲۱ (17 اردیبهشت) و حمله به کمپانی تولید گوشت JBS Foods اشاره کرد. علاوه بر این، بیمارستان های مختلفی نیز در ماه اکتبر 2020 (مهر 99) مورد هدف قرار گرفتند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: cryptobriefing

350342