آشوبی:

برد پرسپولیس در مرحله بعدی آسیا دور از دسترس نیست

فرزاد آشوبی کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.
تصویر برد پرسپولیس در مرحله بعدی آسیا دور از دسترس نیست

فرزاد آشوبی کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون درباره برتری تیم فوتبال پرسپولیس برابر تیم استقلال تاجیکستان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: باشگاه پرسپولیس دارای ساختار و سازماندهی مناسب است. به نظرم شکل بازی مطلوب بود و سرخپوشان بازی منطقی را در دستور کار قرار دادند و آن طور نبود که آنها بی گدار به آب بزنند.

او ادامه داد: با وجود اینکه پرسپولیسی ها در ابتدا بازی به گل نرسیدند اما آنها جوانب احتیاط را رعایت کردند و در 45 دقیقه اول بازی به شناخت نسبی از حریف خود دست پیدا کردند و در نیمه دوم بازی تبدیل به همان تیمی شدند که همگان از پرسپولیس توقع داشتند.

آشوبی بیان کرد: تعویض های یحیی گل محمدی در خط حمله صورت گرفت و خیلی جوابگو بود. حامد پاکدل با وجود اینکه چند دقیقه بازی کرد اما در عوض عملکرد خوبی داشت. با توجه به اینکه تیم استقلال تاجیکستان تمام منافذ دفاعی خود را بسته بود به همین علت کار برای شاگردان گل محمدی سخت شده بود و همین عاملی شد که سرخپوشان نتوانند موقعیت چندانی در دروازه حریف ایجاد کنند. البته نباید از یاد ببریم که احمد نوراللهی از پرسپولیس جدا شده بود وگرنه او بازیکنی بود که در ایجاد موقعیت گلزنی و سایر مسائل کمک زیادی به پرسپولیس می کرد.

کارشناس فوتبال گفت: اکنون تیم پرسپولیس نیاز دارد تا بازیکنانش بیشتر با هم هماهنگ شوند. تیم های فوتبال الهلال عربستان، النصر عربستان و الوحده امارات در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند که پیروزی برابر این تیم ها سخت نیست و دور از دسترس برای سرخپوشان نخواهد بود.

او افزود: اگرچه تیم های عربی در بخش هجومی هزینه های هنگفتی انجام دادند اما در سایر بخش ها همسانی یکسانی ندارند و تیم پرسپولیس می تواند این تیم ها را همانند فصول گذشته شکست بدهد.

آشوبی درباره عملکرد استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: فرهاد مجیدی برای ابتدای بازی ایده خوبی داشت و بیشتر دقایق بازی شاهد بازی پایاپای و برابری بودیم. به نظرم مهدی پور باید در خط هافبک استقلال بازی می کرد زیرا او تحرک بیشتری در خط هافبک به وجود می آورد. البته نظر من با دیدگاه مجیدی متفاوت است. به هر حال درخشش دروازه بان الهلال باعث شد که تیم استقلال به گل نرسد. متاسفانه تیم استقلال بعد از جدایی مهدی قایدی خلاقیت کمتری در خط حمله دارد.

او خاطر نشان کرد: به نظرم تیم استقلال بعد از دریافت گل دوم باید شکل هجومی به خود می گرفت. فوتبال همانند شطرنج می ماند که در هر لحظه از زمان بازی ممکن است حریف تاکتیک های مختلفی را پیاده کند و باید برای این تاکتیک ها آماده باشیم تا بتوانیم با آنها مقابله به مثل کنیم.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: من به عملکرد فنی تراکتور در بازی با النصر عربستان نمره قبولی می دهم. هر چند در اصل، حواشی باعث شد که تیم تراکتور تحت تاثیر اتفاقات قرار بگیرد و گرنه شرایط این تیم می توانست به نحو دیگری رقم بخورد.

350045