مسئول مرکز پایش و مراقبت های بالینی اورژانس:

جا به جایی 3 هزار و 629 بیمار توسط اورژانس یزد در سال جاری

مسئول مرکز پایش و مراقبت های بالینی اورژانس استان یزد با اشاره به وظایف ذاتی این مرکز گفت: تاکنون ۳۶۰۰ مورد انتقال زمینی و ۲۹ مورد انتقال هوایی جهت انتقال بیماران اورژانسی و بانوان دارای بارداری پرخطر صورت گرفته است.
تصویر جا به جایی 3 هزار و 629 بیمار توسط اورژانس یزد در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سعید رضا پهلوان پور مسئول مرکز پایش و مراقبت های بالینی اورژانس استان یزد در نشست خبری گفت: انتقال بیماران از بیمارستان های مبدا به مقصد به صورت هوایی و زمینی یکی از وظایف ما به شمار می رود که تاکنون ۳۶۰۰مورد انتقال زمینی و ۲۹مورد انتقال هوایی جهت انتقال بیماران اورژانسی و بانوان دارای بارداری پرخطر صورت گرفته است.

وی کنترل جمعیت اورژانسی بیمارستان ها جهت جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات در اثر ازدحام جمعیت در مراکز اورژانسی را از دیگر وظایف مرکز متبوعش برشمرد و اظهار داشت: پایش و کنترل وضعیت مادران پرخطر در بیمارستان ها از طریق ماماهای رابط و ماماهای بیمارستان در اماکن بیمارستانی یا غیر بیمارستانی و همچمین کودکان پرخطر یک تا پنج ساله در دستور کار ما قرار دارد و این اقدامات در سامانه نیز ثبت و پیگیری می شود.

پهلوان پور؛ مستند ترین، مکتوب ترین و صحیح تربت آمار بیماران اورژانسی را از آن مرکز تحت مدیریتش عنوان کرد و ابراز داشت: مرکز ما یک مرکز ۲۴ساعته، پویا و دینامیک است که در هر شیفت کاری توسط سه نفر تمام دیتاها و اطلاعات در سامانه مرکز وارد شده، آنالیز و دسته بندی می شوند و در اختیار مسئولان علوم پزشکی قرار میگیرند.

رئیس مرکز تحقیقات اوژانس استان با بیان اینکه اولین مرکز تحقیقات اورژانس و تنهاترین در استان هستیم گفت: این مرکز برای اولین بار در استان راه اندازی شده و تاکنون در زمینه کارهای پژوهشی تلاش های شده ارزشمندی صورت گرفته است.

حیران_استان یزد

350036