نایب رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان:

عملکرد وکلا با نتیجه پایانی سنجیده نمی‌شود

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: عملکرد وکلا با نتیجه پایانی کار سنجیده نمیشود، بلکه معیار سنجش عمل انان است، وکالت معاضدتی و تسخیری نیست بلکه تبرعی است اما در کسب و کار نتیجه مهم است.
تصویر عملکرد وکلا با نتیجه پایانی سنجیده نمی‌شود

به گزارش پرسون از لرستان، محسن ملکشاهی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان در گفت و گو با پرسون اظهار کرد: کسب و کار یعنی هر عملی که بر مبنای سود و زیان سنجیده میشود در حالی که در وکالت سود و زیانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر هدف واقعی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ایجاد اشتغال است، باید توجه داشته باشند تنها شغل مرتبط به حقوق، وکالت نیست بلکه با افزایش بودجه قوه قضائیه موجبات استخدام فارغ التحصیلان حقوق فراهم میشود تا بتوان هم از اطاله دادرسی جلوگیری کرد و هم کمبود نیروی انسانی قوه قضائیه را جبران کرد.

وی تاکید کرد: به بهانه ایجاد اشتغال نمیشود سطح علمی را لگد مال کرد، برای مثال اگر شخصی نمره ای کمتر از ده بگیرد از نظر نظام آموزشی مردود محسوب می گردد ولی از نظر طراحان طرح مذکور می تواند وکیل شود.

ملکشاهی در پایان تصریح کرد: نمایندگان باید توجه داشته باشند واقعه را قبل از وقوع باید علاج کرد، و در حال حاضر باید نصایح معمرین حقوقی را گوش کنند تا تجارب تلخی مانند حذف دادسرا تکرار نشود، چرا کخ حقوق دانان چشم به دست نمایندگان در این بزنگاه تاریخی جهت حذف ماده ۶ در کسب و کار تلقی کردن وکالت و مخالفت با حذف معیار علمی ازمون وکالت دوخته اند.

350028

مطالب مرتبط