آیفون ۱۳ و ۲ آی پد جدید رونمایی شد

روز گذشته اپل در مراسمی از ۴ آیفون، ۲ آی پد و یک ساعت هوشمند رونمایی کرد.

تصویر آیفون ۱۳ و ۲ آی پد جدید رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از تلگراف، روز گذشته اپل از ۴ آیفون، یک اپل واچ و دو آی پد جدید رونمایی کرد. آیفون‌های سری جدید شامل آیفون ۱۳، ۱۳ مینی، ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس هستند.

آیفون سری ۱۳ ویژگی‌های جدیدی دارندمانند ارتقای فناوری فیلمبرداری، افزایش عمر باتری و طراحی تازه دوربین‌ها. همچنین قیمت موبایل‌های اپل نیز در انگلیس تغییر کرده است.

آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی

آیفون ۱۳ با نمایشگر ۶.۱ اینچی و ۱۳ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی ساخته می‌شوند. در هر دو این دستگاه‌ها از تراشه A15 بیونیک اپل استفاده شده که سرعت آن ۵۰ درصد بیشتر است. درخشش نمایشگر این دستگاه‌ها نیز ۲۸ درصد ارتقا یافته است. این دو آیفون در رنگ‌های صورتی، آبی، مید نایت، استارلایت و قرمز عرضه می‌شوند.

طراحی ماژول دوربین پشتی دستگاه تغییر کرده و اکنون دو لنز مورب در آن قرار گرفته‌اند. قیمت بالایی دستگاه نیز اندکی تغییر یافته و میزان بریدگی رونمایشگر ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

همچنین اپل ادعا می‌کند عمر باتری آیفون ۱۳ حدود ۲.۵ ساعت و مینی ۱۳ حدود ۱.۵ ساعت ارتقا یافته است. قیمت پایه آیفون ۱۳ مینی ۷۰۰ و آیفون ۱۳ نیز ۸۰۰ دلار در آمریکا اعلام شده است.

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو نمایشگر ۶.۱ اینچی و ۱۳ پرو مکس نمایشگر ۶.۷ اینچی دارد. در این دستگاه‌ها نیز از تراشه A15 بیونیک اپل با ۵ هسته پردازشگر گرافیکی استفاده شده است. فناوری نمایشگر آنها نیز ارتقا یافته و اکنون نرخ رفرش ریت آن ۱۲۰ هزتر است. به این ترتیب ویدئوی ها و بازی‌های رایانه‌ای در آیفون‌های جدید بهتر نمایش داده می‌شوند.

پشت این دستگاه‌ها۳ لنز واید، تله فوتو و اولت را واید قرار دارد که ویژگی زوم آنها نیز بهبود یافته است. علاوه برآن قابلیت عملکرد دوربین‌ها در نور کم ۲.۲ بار ارتقا یافته است.

همچنین این دستگاه‌ها مجهز به نرم افزارهای جدید هستند از جمله ویژگی Photographic Styles. این قابلیت جدید اپ دوربین به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر را حین عکاسی ادیت کند.

اپل ادعا می‌کند فناوری فیلمبرداری آن نیز ارتقا یافته و موبایل‌های آن همراه یک ویژگی جدید به نام «سینماتیک مود» عرضه می‌شوند. کاربران با کمک این ویژگی می‌توانند ویدئوهای خود را ادیت کنند، فوکوس را تغییر دهد یا لنزها را طوری تنظیم کنند که در حالات مختلف زوم انجام دهند.

در کنار این موارد آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس با حافظه داخلی یک ترابایتی عرضه می‌شوند. قیمت پایه آیفون ۱۳ پرو ۱۰۰۰ و آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۱۰۰ دلار در آمریکا اعلام شده است.

اپل واچ سری ۷

این گجت بانمایشگر بزرگ‌تر ارائه شده است. طبق گفته اپل اندازه نمایشگر ۲۰ درصد افزایش یافته و لبه‌های آن ۴۰ درصد کوچک‌تر شده‌اند. در ساعت هوشمند جدید اپل از باتری با عمر ۱۸ ساعته استفاده شده است. در کنار این موارد یک کیبورد برای ارسال پیام نیز به گجت افزوده شده است.

آی پد و آی پد مینی

اپل در این مراسم دو آی پد نیز معرفی کرد. این نسخه آی پد با تراشه A۱۳ بیونیک ساخته شده و حافظه آن نیز ۲ برابر بیشتر شده است. این دستگاه یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی دارد و قیمت پایه آن در انگلیس از ۳۱۹ پوند شروع می‌شود. در کنار این موارد دوربین جلویی دستگاه ۱۲ مگاپیکسل ومجهز به ویژگی Center Stage است. هنگامیکه فرد با دستگاه تماس ویدئویی زوم یا فیس تایم انجام می‌دهد، این قابلیت کاربر را در اتاق ردیابی می‌کند.

قیمت دستگاه آی پد مینی در انگلیس از ۴۷۹ پوند شروع می‌شود. این دستگاه از قلم اپل پشتیبانی می‌کند، مجهز به درگانUSB-C و فناوری ۵G است. اندازه نمایشگر این دستگاه ۸.۳ اینچ است.

منبع: مهر

349863