یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

سنگ‌اندازان در تحقیق و تفحص‌های مجلس، مجرم محسوب می‌شوند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای مختلف طبق قانون مکلف به همکاری با نمایندگان مجلس در خصوص تحقیق و تفحص‌ها هستند و در غیر این صورت متخلف و مجرم محسوب می‌شوند. 
تصویر سنگ‌اندازان در تحقیق و تفحص‌های مجلس، مجرم محسوب می‌شوند

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص روند تحقیق و تفحص در مجلس به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: تحقیق و تفحص در مواردی که مشخص نیست یک موضوع با چه کیفیتی، حجم و عددی رخ داده و مطابق قانون بوده و یا نبوده؛ ضرورت پیدا می‌کند.

حاجی دلیگانی افزود: از موارد جدیدی که همکاران من در مجلس راجع به آن قصد تحقیق و تفحص دارند، مجموعه سازمان بنادر و کشتیرانی است که با توجه به اخبار موجود باید بررسی کنند در سال‌های اخیر در این سازمان چه اتفاقی رخ داده است.

وی ادامه داد: زمانی که در یک نهاد اقدامات خلاف قانون و یا حیف و میل بیت المال صورت می‌گیرد، تحقیق و تفحص آغاز می‌شود. با ثبت نام نمایندگان و سپس تائید در صحن علنی کمیسیونی برای این موضوع انتخاب می‌شود که 6 ماه برای ارائه گزارش خود فرصت دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری سایر نهادها با نمایندگان مجلس و ارائه اطلاعات لازم در این رابطه به آنها گفت: به طور معمول همکاری‌ها صورت می‌گیرد. زیرا تمام بخش‌ها طبق قانون مکلف به ارائه اطلاعات موجود در سیستم‌های دولتی به نمایندگان هستند؛ چنانچه همکاری نکنند، متخلف محسوب و به عنوان مجرم شناخته می‌شوند.

349711