در واکنش به اظهارات رشیدی کوچی مبنی بر عدم توجه نمایندگان به وظایف شان در مجلس؛

نمایندگان شبانه روز برای حل مشکلات مردم کار می‌کنند/ به آنان نسبت سوء ندهید!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت می‌دهم برخی نمایندگان در ۱۷۰ جلسه ظرف سه روز برای بررسی رای اعتماد به وزرا حضور می‌یافتند که نشان دهنده فشردگی کار بود.
تصویر نمایندگان شبانه روز برای حل مشکلات مردم کار می‌کنند/ به آنان نسبت سوء ندهید!

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در تذکر ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس در واکنش به اظهارات رشیدی کوچی مبنی بر عدم توجه نمایندگان به وظایف شان در مجلس گفت: رئیس مجلس سه بار تذکر دادند که چندین نفر در رای گیری ها شرکت نکردند. رشیدی کوچی نیز به گونه‌ای تذکر داد که گویی نمایندگان مردم وظیفه اصلی خود را انجام نمی‌دهند.

وی خطاب به قالیباف گفت: جنابعالی دیشب به خانه رفتید یا نه؟

قالیباف پاسخ داد: بنده دیشب به خانه نرفتم و در مجلس خوابیدم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجمع نمایندگان اصفهان نیز دیشب تا دیر وقت در دفاتر خود در مجلس کار می کردند در دفتر خود در مجلس خوابیدند. نمایندگان مجلس شبانه روز برای حل مشکلات مردم کار می‌کنند. برخی نمایندگان که رای شان نسبت به پیشنهادات منفی است، در رای گیری شرکت نمی کنند. انتظام مجلس مهم است اما نباید اینگونه صحبت کرد.نماینده ها شبانه روز برای ملت کار می کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ماده ۲۲ آیین نامه به هیات رئیسه تاکید کرده شان نمایندگان باید رعایت شده و به آنها نسبت سوء داده نشود. افتخار نمایندگان نوکری مردم است. انتظار داریم دوستان منتقد «قول سدید» داشته باشند.

مقتدایی تصریح کرد: کاهش قیمت سیمان در نتیجه پیگیری ها و اعتراضات نمایندگان اتفاق افتاد حل مشکل صف تخم مرغ، مرغ و روغن با تذکرات نمایندگان اتفاق افتاد.

وی خطاب به قالیباف گفت: باید شان نمایندگان رعایت شود نمایندگان ملت قسم خورده اند که وقت خود را به نوکری مردم اختصاص دهند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نکاتی که مقتدایی مطرح کرد، درست است. شهادت می‌دهم برخی نمایندگان در ۱۷۰ جلسه ظرف سه روز برای بررسی رای اعتماد به وزرا حضور می‌یافتند که نشان دهنده فشردگی کار بود.

وی اظهار داشت:زمانی که نمایندگان در صحن حضور می‌یابند هیچ موضوعی واجب تر از توجه به بررسی رای و یا لایحه ای که در دستور کار قرار دارد نیست.

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس در تذکری پیرامون عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری ها گفت: مردم نگران هستند و با دقت رفتار نمایندگان را رصد می‌کنند اما جای نگرانی وجود دارد وقتی یک چهارم نمایندگان در صحن حاضر نیستند که به مواردی که بررسی می‌شود، رأی بدهند و این در حالی است که کلمه به کلمه‌ای که اینجا مطرح می‌شود در زندگی میلیون‌ها انسان تأثیر دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: این حجم از بی‌تفاوتی برای مجلسی که به آن لقب انقلابی داده شده، نگران‌کننده است ضمن اینکه باید به این نکته توجه کنیم که در روز قیامت برای هر کدام از ثانیه‌ها که در اینجا حضور داشتیم از ما سوال می‌کنند.متأسفانه بی‌تفاوتی برخی نمایندگان در رأی دادن به موارد مورد بررسی در صحن به دفعات تکرار می‌شود تا جایی که رئیس مجلس باید هر روز در این رابطه تذکر بدهد.

349639

مطالب مرتبط