«ابرقهرمان و فراتر از آن» به شبکه یک می آیند

مستند «ابرقهرمان و فراتر از آن»، روز سه‌شنبه روانه آنتن شبکه اول سیما می شود.
تصویر «ابرقهرمان و فراتر از آن» به شبکه یک می آیند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی، مستند «ابرقهرمان و فراتر از آن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسن یادگاری، بر مبنای مستندات و تحقیقات انجام شده به ارتباط ابرقهرمانان کتاب‌های کمیک با تاریخ اجتماعی سیاسی آمریکا و جهان اشاره دارد.

این مستند با بررسی داستان‌های ابرقهرمانان در ۸۰ سال اخیر به روابط اثرگذار و اثرپذیر این آثار از جامعه آمریکا و جامعه جهانی می‎پردازد.

«ابرقهرمان و فراتر از آن»، روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور ساعت ۱۹:۵۰ در مدت زمان ۶۰ دقیقه از شبکه اول سیما پخش می‌شود که در گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه اول سیما و مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی تهیه شده است.

مستند «ابرقهرمان و فراتر از آن» به شکل‌گیری و قواعد فرهنگ ابرقهرمانان کتاب‌های کمیک آمریکایی مربوط است. این ابرقهرمانان در دوران مدرن در جوامعی به وجود آمده‎اند که در آن هویت یک مسئله اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده است. این ویژگی اغلب جوامع امروزی را دربرمی گیرد که در آن‌ها صنایع سرگرمی و صنایع خلاق در دهه‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است.

ابرقهرمانان در قرن بیستم، انواع سبک‌های زندگی آمریکایی را متناسب با مقتضیات زمان به نمایش گذاشته‌اند و تطابق زندگی ابرقهرمانان هالیوودی مانند سوپرمن و بتمن و مرد عنکبوتی با زیست مردمان آمریکا را می‌توان از طریق نشانه‌های مختلفی مشاهده کرد.

349464