وزیر کار:

سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پویا محسوب می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پویا محسوب می‌شود همچنین وزارت رفاه نیز در بین دستگاه‌های دولتی در طی این سال‌ها امتیازات ویژه‌ای را کسب کرده است.
تصویر سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پویا محسوب می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه مردم است و مردم بیشترین سطح تماس را با بخش‌های مختلف این وزارتخانه دارند و سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان یک سازمان مردمی ارتباط زیادی را با بیمه شدگان، کارگران و بازنشستگان دارد.

وی تصریح کرد: بنده البته عرق خاصی به تامین اجتماعی دارم چرا که پدرم در سال‌هایی که در دولت فعالیت داشت از سازمان تامین اجتماعی خدمت خود را آغاز کرد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پویا محسوب می‌شود همچنین وزارت رفاه نیز در بین دستگاه‌های دولتی در طی این سال‌ها امتیازات ویژه‌ای را کسب کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در طی زمان حضور مصطفی سالاری در سازمان تأمین اجتماعی حرکت‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی و دیجیتال و تحول انجام شده است که البته این سرعت این کارها در آینده باید بیشتر شود.

عبدالملکی در ادامه این مراسم از سالاری مدیرعامل سابق تامین اجتماعی قدردانی کرد و گفت: وی تا آخرین ساعات خدمت رسیدگی به امور چالشی سازمان را در دستور کار خود داشت که این مسئله ستودنی است چرا که کار کردن در این سازمان ویژه است و مخاطب ما مردم هستند و در واقع نباید خدمت‌رسانی متوقف شود.

وی افزود: البته علی‌رغم همه اقدامات و تلاش‌هایی که در تامین اجتماعی انجام شده است اما کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد که باید این کار اولویت‌بندی و اجرا شود. ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشته باشیم که خدمت در صندوق‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی و یا صندوق‌های وزارت رفاه به گونه‌ای است که منابع آن حق‌الناس است و رضایت مردم در این سازمان بسیار مهم است و ما امانتدار مردم هستیم و مکلفیم روز به روز رضایت مردم را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به تلاش‌هایی که تامین اجتماعی شده است اما مردم گله‌مند هستند و باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی مدون سرعت خدمت را بیشتر کنیم و انتظار یک جهش انقلابی در خدمت رسانی به مردم را داریم ضمن اینکه باید مواردی که در دوره مدیریت سالاری در تامین اجتماعی در حوزه تحول دیجیتال داشته است ادامه پیدا کند.

عبدالملکی ادامه داد: یکی دیگراز مواردی که باید مورد توجه مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد مسئله سازمانهای بیمه‌گر و حوزه درمانی است و انتظار ما کارآمدی و افزایش بهره‌وری در راستای خدمت به بیمه شدگان، کارگران و بازنشستگان است.

وی با انتقاد از رویه‌ای که در سالهای گذشته در انتخاب مدیرعامل شرکت شستا انجام شده است اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد بوده‌ایم که در 15 سال گذشته و براساس یک سنت غلط مدیر عامل شرکت شستا توسط وزیر رفاه انتخاب شده که این یک رویه غلط بوده چرا که مدیر شرکت شستا به عنوان زیرمجموعه تامین اجتماعی باید توسط مدیرعامل این سازمان انتخاب شود و قطعا در این دوره از مدیریت ما این رویه را اصلاح و مدیرعامل شرکت شستا توسط مدیرعامل تامین اجتماعی انتخاب خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: انتظار داریم با الگوهای جدید بازدهی بالاتری را در حوزه‌های مختلف به هموطنان داشته باشیم و این مسئله باید مورد توجه مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد.

عبدالملکی با اشاره به بخشنامه و دستور رئیسی، رئیس جمهور در ارتباط با انتصابات تاکید کرد: 5 معیار برای انتصابات برای بخش‌ها وزارتخانه‌ها توسط رئیس جمهور ابلاغ شده که از آنها می‌توان به انقلابی بودن، کارآمدی، دست‌پاک بودن، فسادستیزی و مردمی بودن اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: دستگاه‌ها و زیرمجموعه وزارت رفاه تأکید شده است در انتصاب مدیران و مسئولان به 5 معیار انتصابات که توسط رئیس جمهور تاکید کرده است عنایت ویژه‌ای را داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین به مدیریت سازمان تأمین اجتماعی تاکید شده است که به هیچ عنوان از امکانات تامین اجتماعی صرف بخش‌ها و سازمانهای مختلف نشود و انتظار یک تحول بنیادی در این مجموعه را داریم.

منبع: تسنیم

338988