افتتاح کارخانه تولید خوراک آبزیان در جلفا

استاندار آذربایجان شرقی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران استانی، کارخانه تولید خوراک آبزیان شهرستان را به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح کردند.
تصویر افتتاح کارخانه تولید خوراک آبزیان در جلفا

به گزارش سایت خبری پرسون، پروژه کارخانه تولید خوراک آبزیان با اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی، شامل هفت میلیارد ریال سرمایه ثابت و چهار میلیارد ریال سرمایه در گردش به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۹ آغاز شده و با ظرفیت تولید چهار هزار و ۸۰۰ تن در زمینی به وسعت سه هزار و ۳۲۰ مترمربع در شهر سیه رود شهرستان جلفا به مرحله بهره برداری رسید.

در این کارخانه مواد اولیه به صورت خام تهیه و پس از فرآوری و پخت در دمای ۸۰ درجه سانتی گراد با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات کاملا بهداشتی به صورت پرس پلت بسته بندی و عرضه می شوند و ظرفیت اشتغال زایی مستقیم ان ۱۶ نفر است.

قاسم جعفروند، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهر سیه رود دارای منابع آبی فراوان است، گفت: جلفا با تولید ۲۹۷ تن ماهی سرد آبی در سال از شهرستان های پیشرو در حوزه شیلات و آبزیان در سطح استان محسوب می شود.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در همسایگی جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.

منبع: ایرنا

338803

مطالب مرتبط