انهدام باند جعل و کلاهبرداری اسناد زمین‌های غرب تهران

توضیحات رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس درباره نحوه دستگیری و جزئیات پرونده متهمان جرم و کلاهبرداری زمین‌های غرب تهران.
تصویر انهدام باند جعل و کلاهبرداری اسناد زمین‌های غرب تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، هفته گذشته خبری مبنی بر کلاهبرداری یک هزار میلیاردی توسط اعضای باند جعل اسناد در غرب تهران توسط پلیس اعلام شد.

برای بررسی بیشتر موضوع به سراغ رئیس کلانتری شهرک قدس سعادت آباد رفته و از وی جزئیات بیشتر این پرونده را پرس و جو کردیم.

سرهنگ سلیمان شکری رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هفته گذشته در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت اعضای باندی در بحث جعل اسناد و فروش غیرقانونی زمین‌های غرب تهران پرونده‌ای در این باره تشکیل و موضوع مورد بررسی انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های نهایی، ماموران تیم عملیات کلانتری شهرک قدس، اعضای این باند را طی عملیاتی دستگیر کردند.

سرهنگ شکری تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات از متهمان مشخص شد که این افراد در قالب چند گروه ویژه اقدام به جعل اسناد و کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

وی افزود: یک گروه از این باند اسناد و مدارک زمین‌ها و ساختمان‌های گرانقیمت غرب تهران را از طریق خرید یا سرقت از افراد دیگر تهیه می‌کردند.

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس ادامه داد: گروهی دیگر که تخصص در جعل و کلاهبرداری داشتند اسناد را از گروه اول تحویل گرفته و با انجام کپی، جعل و دستکاری در مدارک، این سند‌ها را به نام افراد دیگر جعل می‌کردند.

وی افزود: افرادی نیز عکس و تصاویر اشخاص مدنظر خود را تهیه و بر روی مدارک جعلی کپی می‌کردند.

سرهنگ سلیمانی اضافه کرد: گروهی دیگر نیز در این بین با عنوان رابط اقدام به فعالیت‌های مجرمانه در خصوص این پرونده می‌کردند.

وی افزود: طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد که اعضای این باند تبهکار حدود هزار میلیارد تومان اقدام به کلاهبرداری و جعل اسناد زمین‌های غرب تهران و فروش غیر قانونی این زمین‌ها به افراد دیگر می‌کردند.

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس با بیان اینکه اعضای این باند تبهکار حین انجام معامله در شهرک قدس سعادت آباد دستگیر شدند، اظهار کرد: افراد در حال انجام معامله زمینی به ارزش ۱۳ میلیارد تومان بودند که توسط ماموران کلانتری شهرک قدس دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ سلیمانی متهمان که دارای سابقه متعدد در زمینه جعل و کلاهبرداری هستند تحویل پلیس آگاهی و در نهایت به مرجع قضایی ارجاع شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

338651