تخت روانچی:

اسرائیل را خلع سلاح هسته ای کنید

نماینده دائم و سفیر کشورمان نزد سازمان ملل متحد با سخنرانی در مراسم بزرگداشت منع آزمایشات هسته‌ای گفت: متاسفانه در سطح منطقه‌ای نیز رژیم صهیونیستی با داشتن انواع سلاح‌های کشتار جمعی نقش مخربی در خاورمیانه ایفا می‌کند.
تصویر اسرائیل را خلع سلاح هسته ای کنید

به گزارش سایت خبری پرسون، ۸ سپتامبر، سالروز بین‌المللی مراسم بزرگداشت منع آزمایشات هسته‌ای با حضور رئیس مجمع عمومی، نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح و نمایندگان دائم کشور‌های عضو برگزار شد.

مجید تخت روانچی، نماینده دائم و سفیر کشورمان نزد سازمان ملل متحد با سخنرانی در مراسم بزرگداشت منع آزمایشات هسته‌ای و با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد امضای معاهده منع جامع آزمایشات هسته‌ای و نیز اهمیت این روز بین‌المللی در گرامیداشت قربانیان آزمایشات هسته‌ای و حفاظت از محیط زیست، به انتقاد از نقش دولت امریکا در این زمینه پرداخت که با انجام ۱۰۵۴ آزمایش هسته‌ای از مجموع ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای انجام شده تاکنون، بالاترین میزان آزمایشات را در مقایسه با دیگر کشور‌های هسته‌ای انجام داده است.

وی تاکید کرد: مخاطب اصلی این مناسبت قدرت‌های هسته‌ای هستند که طبق ماده ۶ معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای متعهد به خلع سلاح هسته‌ای می‌باشند.

تخت روانچی افزود: متاسفانه در سطح منطقه‌ای نیز رژیم صهیونیستی با داشتن انواع سلاح‌های کشتار جمعی چنین نقش مخربی در خاورمیانه ایفا می‌کند و ما می‌خواهیم جامعه بین‌المللی برای واداشتن این رژیم جهت پیوستن بی‌قید شرط به معاهده مزبور و پذیرش نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تاسیسات هسته‌ای آن استفاده کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان ضمن استقبال از لازم الاجرا شدن معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد که خلع سلاح هسته‌ای باید در صدر دستورکار نظام بین المللی باقی بماند، زیرا تنها خلع سلاح هسته‌ای و انهدام کامل این سلاح‌هاست که می‌تواند ضامنی برای عدم کاربرد آن‌ها باشد.

338576