مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد:

تشکیل ۱۵۰ گروه مجازی در شرایط کرونایی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ گروه مجازی از سوی ۳۰ مرکز ثابت و سیار کانون این استان برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی تشکیل شده است گفت: این کار همچنان ادامه دارد.
تصویر تشکیل ۱۵۰ گروه مجازی در شرایط کرونایی

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علیرضا نوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی سال ۹۸ تاکنون افزود: آماده سازی بیش از ۹۰۰ مورد محتوای فرهنگی، هنری و ادبی سه دقیقه ای و بارگزاری در فضاهای مجازی با عنوان پیک امید مجازی و برگزاری فعالیت های عمومی آنلاین فرهنگی، هنری و ادبی و ۵۶ کارگاه تخصصی در سامانه فعالیتهای مجازی کانون از دیگر اقدامات این بخش بوده است.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده پیشرفت فیزیکی پروژه مرکز فرهنگی هنری کانون در شهر سجاس، اختصاص شعبه‌ کانون زبان زنجان در شهر سجاس و خدابنده و اختصاص دومین مرکز کانون استان در شهرستان ابهر پیگیری شد که امیداوارم این مهم سرانجام خوبی داشته باشد.

این مسوول کسب مقام در مسابقات بین المللی هنری و فراخوان ها و مسابقات کشوری فرهنگی، هنری و ادبی توسط بیش از ۳۵ نفر از اعضا و بیش از ۶۰ برگزیده استانی را یادآور شد و گفت: تحویل ساختمان، نوسازی، تجهیز و راه اندازی مرکز فراگیر شماره ۴ زنجان "ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص" از دیگر اقدامات انجام گرفته کانون را شامل می شود.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شد نسبت به خرید خودرو، قفسه‌بندی و تجهیز و راه اندازی کتابخانه‌ی سیار روستایی مناطق سجاس،دندی و چورزق مبادرت شد و علاوه بر آن بازسازی، تجهیز، توسعه و راه اندازی فروشگاه شماره ۲ زنجان نیز انجام گرفت.

نوری به تجهیز و راه اندازی مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ زنجان ویژه کودک و مادر با مشارکت با شهرداری در محل فرهنگسرای زندگی اشاره کرد و افزود: تجهیز اتوبوس، قفسه بندی و راه اندازی کتابخانه‌ سیار شهری شماره ۲ زنجان "تحویل خودروی اتوبوس از شهرداری"، موفقیت در جشنواره اوقات فراغت استان با ارائه و اجرای ۲ طرح حال خوش زندگی و کارگاه های چرتکه از دیگر اقدامات شاخص کانون بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: موفقیت در جشنواره شهید رجایی با کسب عنوان بیشترین میزان رشد عملکرد در سال ۹۹ و رشد ۱۰۰ درصدی میزان اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای و اعتبارات عمرانی سال ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ز اجمله موفقیت های کانون در مدت یاد شده محسوب می شود.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با ۱۷ مرکز ثابت، ۱۳ کتابخانه سیار شهری و روستایی و پستی و با پنج انجمن فعال در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

منبع: ایرنا

338516