کتاب های برگزیده جوایز ادبی ایران به نمایشگاه کتاب سئول می روند

۲۰ عنوان کتاب برگزیده جوایز ادبی ایران در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) حضور پیدا کرده اند.

تصویر کتاب های برگزیده جوایز ادبی ایران به نمایشگاه کتاب سئول می روند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر ایران در بخش مجازی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) حضور پیدا کرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) که در سال ۱۹۵۴ راه‌اندازی شده، در حدود ۷۰ سال، بزرگ‌ترین جشنواره کتاب کشور کره است. این نمایشگاه در سال ۱۹۹۵، از نمایشگاه ملی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارتقاء یافت و از آن زمان با توجه به پیشرفت فرهنگی، هنری و دانشگاهی در کره، این رویداد، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در آسیا مطرح است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول در سال ۲۰۲۰ در بحبوحه همه‌گیری کووید ۱۹، برنامه‌های خود را به‌صورت آفلاین به‌همراه رویدادهای مجازی آنلاین ترکیب و اجرا کرد که این رخداد، نخستین رویداد کامیابِ آنلاین/آفلاین کشور کره تلقی شد.

حالا خانه کتاب و ادبیات ایران به ‌نمایندگی از صنعت نشر ایران در بخش مجازی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول حضور پیدا کرده تا به معرفی ۲۰ عنوان کتاب برگزیده جوایز ادبی بپردازد.

از جمله اقدامات دیگری که از سوی این موسسه برای حضور در این نمایشگاه صورت گرفته است، می‌توان به معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان، معرفی آثار برگزیده ادبیات کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌های ایران‌شناسی و نیز معرفی کتاب‌های آماده فروش حق ترجمه و نشر در قالب کاتالوگ اشاره کرد. علاوه بر این، خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیه این نمایشگاه دیدارهایی را با مدیران ناشران بین‌المللی شرکت‌کننده در بخش رایت سنتر درنظر گرفته است. ‌

بیست‌وهفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول از ۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (هفدهم شهریور) کار خود را آغاز کرده و تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ (بیست‌ویکم شهریور) ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه با شعار «Punctuation» (به معنای «نقطه‌گذاری») در تلاش است تا با برگزاری رویدادهای فرهنگی در جهت پیشروی در مسیر شکست کرونا گام بردارد.

همچنین در این دوره از نمایشگاه، ۴۰ شرکت‌کننده از ۱۱ کشور به معرفی و عرضه آثار خود می‌پردازند.

338470