مدیر شهرداری منطقه دو همدان مطرح کرد؛

تحقق توسعه پایدار با اجرای پروژه های فرامنطقه منطقه ای در شهرداری منطقه دو

مدیر شهرداری منطقه دو همدان گفت: شهرداری منطقه دو همدان تحقق توسعه پایدار و متوازن با اجرای پروژه های فرامنطقه ای را از اهداف خود می داند و با 1400 هکتار وسعت خدماتی به سه ناحیه و 18 محله خدمات ارائه می دهد.
تصویر تحقق توسعه پایدار با اجرای پروژه های فرامنطقه منطقه ای در شهرداری منطقه دو

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حامد جلیلوند مدیر منطقه دو شهرداری همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، هفته دولت را به خدمتگزاران مردم تبریک گفت و بیان کرد: شهرداری منطقه دو همدان تحقق توسعه پایدار و متوازن با اجرای پروژه های فرامنطقه ای را از اهداف خود می داند و با 1400 هکتار وسعت خدماتی سه ناحیه و 18 محله را در بر دارد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری منطقه دو همدان در اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی اظهار کرد: احداث باغ گلها، پروژه هدایت آب های سطحی تقاطع رسالت، احداث چندین مخزن ذخیره آب، احداث آبنما و نورپردازی چندین معبر، احداث زمین های ورزشی پارک کودک، احداث خانه مادر و کودک در پارک بانوان، اجرای پیاده رو سازی چندین معبر در سطح منطقه از اقدامات شهرداری منطقه دو است.

جلیلوند اجرای بیش از ۶۰ هزار تن آسفالت را از برخی پروژه های این شهرداری در سال گذشته عنوان کرد و افزود: امروزه توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات یکی از شاخص های اصلی توسعه پایدار در شهرها به شمار می آید.

مدیر شهرداری منطقه دو همدان با بیان اینکه ارائه خدمات با نگاه توسعه محور و نیز توزیع متوازن از جمله اهداف مهم شهرداری این منطقه است، گفت: با توجه به رویکرد و سیاست کلی شهرداری منطقه، واحدهای مختلف اجرایی با برنامه‌ریزی مدون سعی بر آن داشته تا حد امکان خدمت‌رسانی به مناطق و محلات را به‌صورت یکسان ارائه کنند.

وی ادامه داد: تکمیل احداث پارک فرامنطقه ای اکباتان، احداث پارک مصلی‌، ساخت دیوار سبز در بلوار مطهری، کاشت و نگهداری فضاهای سبز شهری، تغییر سیستم آبیاری قدیمی به مکانیزه، احداث مخازن ذخیره آب جهت فضای سبز از جمله پروژه های شهرداری منطقه دو در کنار صدها پروژه عمرانی دیگر جهت رفاه حال شهروندان همدانی است.

جلیلوند به پروژه بزرگ پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان اشاره کرد و افزود: پارک اکباتان هم یک پارک ساحلی و هم یک پارک جنگلی است و پروژه‌ای است که در تاریخ شهرداری همدان از آن به عنوان یک اتفاق بی‌نظیر یاد خواهد شد.

مدیر شهرداری منطقه دو همدان در خصوص افتتاح فاز نخست پارک جنگلی در کوتاه‌ترین زمان تاکید کرد و گفت: این پارک با کمترین دستکاری در طبیعت احداث می شود و حتی بدون قطع یک درخت، پروژه وسیع جنگل‌کاری را در دستور کار قرار داده که در نهایت این پروژه پتانسیل ایجاد منظر متمایز را می‌تواند برای همدان داشته باشد.

جلیلوند از احداث پارک مصلی همدان در مراحل پایانی خبر داد و افزود: تپه مصلی همدان که در قلب شهر همدان قرار گرفته در سالیان گذشته مغفول از ساماندهی بود که با عزم جدی شهرداری منطقه دو حالا شاهد دگرگون شدن ویترین آن هستیم و اهم اقدامات عمرانی از قبیل جداره سازی، کف سازی، پردازش محوطه، پله سازی، ایجاد آبشار مصنوعی ، توسعه فضای سبز و همچنین در آتیه نه چندان دور ایجاد پل عابر وسیع؛ همه و همه اقداماتی است که برای گام اول توسعه و ساماندهی تپه مصلی همدان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک پل عابر پهناوری از عرض بلوار شهید مفتح امکان دسترسی سریع و آسان به بالای تپه مصلی را ممکن خواهد کرد که این سازه هم مورد استفاده کتاب خوانان و هم مورد بهره برداری مصلی و نمازگزاران و مؤمنان در آینده قرار خواهد گرفت..

مدیر شهرداری منطقه دو همدان از آغاز عملیات اجرایی چمن مصنوعی زمین فوتبال در پارک چمران خبر داد و گفت: یکی از اهداف احداث زمین های چمن مصنوعی در کنار دیگر پروژه‌های ورزشی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر، افزایش میزان سرانه ورزشی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که شهرداری منطقه دو در سال گذشته چند زمین ورزشی در پارک کودک اجرایی کرد و در سال جاری نیز زمین چمن مصنوعی پارک چمران را در دستور کار قرار داده است.

جلیلوند همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید منطقه ۲ شهرداری خبر داد و افزود: فراهم کردن زیربنا و محل مناسب مراجعه یکی از ارکان‌ مهم تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در شهرداری‌هاست که باعث رضایت خاطر مراجعین و کارکنان خواهد شد که در همین راستا، عملیات عمرانی احداث ساختمان جدید منطقه ۲ شهرداری آغاز شد.

منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه دو همدان

338300