رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

شمار کرونایی‌های سرپایی افزون بر ۱۱۱ هزار نفر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شمار کرونایی‌های سرپایی افزون بر ۱۱۱ هزار نفر شد که ۸۷۴ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.
تصویر شمار کرونایی‌های سرپایی افزون بر ۱۱۱ هزار نفر شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: روز گذشته این استان سه مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت کرد که شمار فوتی کرونایی‌ها از زمان شیوع این ویروس تاکنون در زنجان به یک‌هزارو ۶۲۵ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۶۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۵۰ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.

این مسوول ادامه داد: موارد مثبت سرپایی استان طی هفته های گذشته روند افزایشی داشت و این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی باید همچنان نکات اعلام شده را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۲۲ هزارو ۷۹۲ نفر رسیده است.

قزلباش افزود: طبق گزارشهای اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۱۱ هزارو ۴۱۲ نفر بستری مثبت به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده که ۹ هزارو ۴۹۶ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عد ۳۲ هزارو ۸۱ نفر رسیده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، هم اکنون شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره، طارم، خدابنده و سلطانیه در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود در وضعیت نارنجی قرار دارند.

منبع: ایرنا

338253