۲۲۰ دوربین در کاخ سعدآباد روشن شد

معاون فنی و اجرایی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از اجرای پروژه ارتقاء و تکمیل سیستم‌های حفاظت الکترونیکی و نظارت تصویری موزه‌ها، مخازن، معابر و محوطه سعدآباد خبر داد.

تصویر ۲۲۰ دوربین در کاخ سعدآباد روشن شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدابراهیم لاریجانی گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که از محل بودجه سال ۱۳۹۹ در دستور کار مجموعه سعدآباد قرار گرفت، ارتقاء، به‌روزرسانی و تکمیل سیستم‌های حفاظتی الکترونیکی و نظارت تصویری موزه‌ها، مخازن، معابر و محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بود.

او اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از ابنیه تاریخی و اشیاء و اموال فرهنگی و نظر به گستردگی مجموعه و ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین با امکان ثبت وقایع و ذخیره تصاویر، اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال از محل ردیف‌های بودجه‌ای سال ۹۹ که تا پایان شهریور امسال امکان جذب و هزینه داشت، برای این کار اختصاص یافت که از طریق فرآیند قانونی و سامانه معاملات دولت، این اقدام صورت گرفت و هم‌اینک، این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

لاریجانی گفت: با اقدام اخیر، مجموعا بیش از ۲۲۰ دوربین به همراه تجهیزات و متعلقات فنی مربوطه، در بیش از ۲۰ بنای تاریخی و ساختمان اعم از موزه، مخزن نگهداری اموال فرهنگی و همچنین در معابر اصلی و نقاط مهم در محوطه، نصب و راه‌اندازی شده است.

به گفته معاون فنی و اجرایی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، با اجرای این پروژه پس از سال‌ها، تمام موزه‌ها و مخزن‌های سعدآباد به سیستم‌های حفاظت الکترونیکی و نظارت تصویری مجهز شدند و هیچ ابنیه مهم و واجد ارزشی در مجموعه سعدآباد فاقد سیستم حفاظت الکترونیکی نیست.

او ادامه داد: با ایجاد اتاق کنترل و مانیتورینگ مجموعه، امکان رصد همزمان تمام دوربین‌ها، ضبط تصاویر، زوم مناسب، چرخش و تغییر برای دوربین‌ها، به صورت متمرکز فراهم شده است که در فازهای بعدی می‌تواند به لحاظ کمی و کیفی، ارتقاء بیشتری یابد.

لاریجانی بیان کرد: ان‌شاء‌الله از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ موضوع تکمیل و ارتقای سیستم‌های اعلام سرقت، اعلام حریق، سنسورهای لمس اشیاء، سنسورهای عدم رعایت فاصله مجاز بازدیدکنندگان با اشیاء و ویترین‌ها و همچنین تجهیزات کنترل رطوبت، دما و واکنش‌های شیمیایی به ویژه در برخی موزه‌ها که اشیاء حساس به این عوامل محیطی دارند و سایر فناوری‌های نوین در عرصه موزه‌داری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

337672