پرسون گزارش می‌دهد:

ماجرای قبرهای میلیاردی و مجلل در تهران/ فاصله طبقاتی حتی بعد از مرگ ادامه داد

انتشار فیلمی از قبرستان مجلل و خاص در امامزاده صالح تجریش با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. 
تصویر ماجرای قبرهای میلیاردی و مجلل در تهران/ فاصله طبقاتی حتی بعد از مرگ ادامه داد

به گزارش سایت خبری پرسون، اخیرا فیلمی از یک قبرستان مجلل با آیینه کاری‌هایی مشابه حرم‌ها منتشر شده که قیمت هر قبر را 4 میلیارد تومان و هزینه شارژ نیز 5 میلیون تومان در ماه ذکر شده است.

ابتدا گفته شود که این قرستان خاص در منطقه لواسان قرار دارد؛ اما بعد مشخص شد که در قسمت زیرزمین امامزاده صالح تجریش قرار دارد.

واکنش تولیت امامزاده صالح

بی‌آزار، تولیت امامزاده صالح در واکنش به انتشار این فیلم ابتدا بحث خرید و فروش میلیاردی قبر در این مکان و شارژ قبور را تکذیب می‌کند و می‌گوید: "در این مکان افراد خاص و شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی دفن می‌شوند؛ برخی افراد در این مکان به صورت رایگان دفن می‌شوند و هیچ هزینه‌ای برای اهدای قبور از آنها گرفته نمی‌شود که از جمله آن می‌توان به علمای اسلام و پدران و مادران شهدا اشاره کرد."

وی گفته که "این طور نیست که حتما یک وجه الزامی برای دفن اموات در این آستان گرفته شود، بلکه برخی افراد به صورت خیریه تصمیم می‌گیرند که یک کار بزرگی برای امامزاده انجام دهند، مثلا املاک معارضی را که در منطقه تجریش وجود دارد، برای امامزاده بخرند".

همچنین تولیت امامزاده صالح تهران گفته: "در این شرایط ممکن است برخی افراد یک ملک را با نرخ 10 میلیارد تومان برای توسعه امامزاده تهیه کنند که ما به عنوان هدیه به این افراد یک قبر در این بخش از امامزاده هدیه می‌دهیم. البته برخی افراد نیز ممکن است ملکی را تهیه کنند که قیمت آن 20 میلیارد تومان باشد."

واکنش‌ها در فضای مجازی

کاربران فضای مجازی نیز با نگاهی تمسخر آمیز به بحث شارژ قبرها پرداختند و البته اصل موضوع را نقد کردند. برای مثال یک کاربر نوشت: "نمی‌فهمم این همه تجمل واسه چیه، طرف مرده، با این پول می‌دونی به چند خانواده میشه کمک کرد؟ چند تا جهیزیه هدیه کرد و یا شغل ایجاد کرد؟"

هر چند تولیت امام زاده به تکذیب این موضوع پرداخته است، اما این خبر صحت دارد، زیرا منتشر کننده فیلم گفته است که برای خرید قبر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کرده است.

واقعا چه نیازی به قبر و مکان‌های مجلل برای دفن شهدا و علما است؟ این موضوع نشان دهنده فاصله طبقاتی حتی بعد از مرگ میان مردم است.

گفتنی است، سابق بر این نیز خبرهایی غیررسمی در خصوص قبرهای گران قیمت در امامزاده‌های معروف، حرم امام رضا و قطعات قدیمی بهشت زهرا منتشر شده است.

337579