کاهش تعداد آدرس های دارای بیش از 100 واحد بیت کوین

تازه ترین داده های درون زنجیره ای ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل گلاسنود (Glassnode) حاکی از آن هستند که احتمالاً تعداد نهنگ های بیت کوین (BTC) رو به کاهش است. چرا که در یک وضعیت غیرمعمول، شاهد هستیم که تعداد آدرس هایی که حداقل 100 واحد بیت کوین با ارزش تقریبی 5 میلیون دلار در اختیار دارند، به پایین ترین سطح خود در یک سال گذشته یعنی 15958 عدد رسیده است.

تصویر کاهش تعداد آدرس های دارای بیش از 100 واحد بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، سال گذشته اکوسیستم ارزهای دیجیتالی به طور قابل توجهی مورد استقبال سرمایه گذاران خرد و سرمایه گذاران نهادی قرار گرفته است. کاهش تعداد نهنگ های بیت کوین گواه این واقعیت است که به راحتی می توان فعالیت های رو به رشد بازار را با انباشت واقعی یک ارز اشتباه گرفت. این کاهش عملاً نشان می دهد که تعداد کل دارندگان بیت کوین از بالاترین سطح ثبت شده سال 2021 در حدود 16700 مورد، روبه کاهش است.

سال گذشته شاهد ورود غول های بزرگ وال استریت همچون تسلا، اسکوئر و میکرواستراتژی به این صنعت بودیم که بخش بزرگی از موجودی در گردش بیت کوین را به خود اختصاص دادند.

کاهش نهنگ های بیت کوین: تاثیر احتمالی بر قیمت

هم تجمع نهنگ ها، که اغلب توسط سرمایه گذاران نهادی هدایت می شود و هم خریدهای سرمایه گذاران خرد به نوبه خود بر قیمت بیت کوین تاثیر گذار هستند. در حالی که دارندگان کیف پول های بزرگ آماده تزریق مقادیر هنگفتی سرمایه در هر زمان به این بازار هستند، سرمایه گذاران خرد منبع افزایش فعالیت های معاملاتی هستند که به حفظ حجم معاملات در سطوح مثبت کمک می کند. افزایش حجم معاملات منبعی برای جهش های کوچک روزانه قیمت است که مجموع آن به حفظ روند رو به رشد قیمت این ارز رمزنگاری شده کمک می کند.

با افزایش شدید رکود ناشی از سرکوب های نظارتی دولت چین بر بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتالی، مجموع اقدامات سرمایه گذاران خرد و سرمایه گذاران نهادی باعث شده است که ارز رمزنگاری شده اول بازار در مسیر صحیح افزایش رشد قرار گیرد و با کمترین مقاومت در مسیر رشد خود روبرو شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: coingape

337339

مطالب مرتبط