مدیر عامل آبفای مازندران:

بومیان مازندران در اولویت آبرسانی

مدیر عامل آبفای مازندران گفت: با توجه به این که زیرساخت‌ها برای خدمات‌رساب به 3 میلیون نفر فراهم است و ما 7 میلیون نفر را پوشش می‌دهیم لازم است بومیان در اولویت آبرسانی قرار بگیرند.
تصویر بومیان مازندران در اولویت آبرسانی

به گزارش سایت خبری پرسون، بهزاد برارزاده مدیر عامل آبفای مازندران در بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از روستای کدیر بخش کجور نوشهر، با بیان اینکه دغدغه و کمبود آب تنها مختص این منطقه نیست، بلکه کل کشور با آن درگیر است، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تنش و کمبود آب، در ۷ هزار و ۵۰۰ شهر کشور آبرسانی از طریق تانکر انجام می شود.
وی با اشاره به مشکلات کیفیت و کمبود آب در برخی نقاط غرب مازندران از جمله بخش کجور و.مرکزی نوشهر، گفت: در شرق استان نیز مشکل کمبود آب همچون غرب وجود دارد.

این مسئول به تلاش نمایندگان مجلس در مازندران جهت اختصاص بودجه از محل محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: از این محل ۲۱۱ میلیارد تومان و از محل صندوق توسعه نیز ۱۲۷ میلیارد تومان تعلق یافت.
مدیر عامل آبفای مازندران با تاکید بر اولویت این شرکت با مردم بومی استان است، گفت: در مازندران برای جمعیت ۳ میلیون نفر زیرساخت مهیا شده است در حالیکه به ۷ میلیون نفر بومی و غیر بومی خدمات داده می شود و بنابراین باید سه میلیون نفر جمعیت بومی در اولویت باشند.

برار زاده خطاب به رئیس آبفای نوشهر تاکید کرد: هرجا که زیرساخت آب مهیا نیست انشعاب داده نشود.

وی از شوراها و دهیاران خواست تا برای تهیه زیرساختهای آب، از افراد غیر بومی و خوش نشین هزینه لازم را دریافت کنند.

مدیر عامل آبفای مازندران در خصوص رفع مشکل کمبود آب در روستای کدیر بیان کرد: از طرف شرکت کارشناسان مربوطه جهت بررسی وضعیت چشمه های زیرزمینی و چاه اعزام خواهند شد.

شبکه داخلی آب روستای کدیر فرسوده است

سعید یزدانی فرماندار نوشهر نیز با اشاره به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستای کدیر که بخش اعظم آن غیر بومی هستند، گفت: برای این تعداد واحد عوارض سالانه تعریف شده است که شورا و دهیاری باید عوارض سکونت را که رقم قابل توجهی است از این واحدها دریافت کند تا صرف زیرساختهای روستا شود.

وی با اشاره به دریافت حق انشعاب از ۲ میلیون تا بالاتر از هر واحد، اظهار کرد: اینها ارقام جزو درآمدهای عمومی روستا است که صرف زیرساختها می شود.

فرماندار نوشهر با اشاره به فرسوده بودن شبکه لوله گذاری آب روستا، ابراز کرد: شبکه فرسوده پاسخگوی نیز مردم نیست و اصلاح بخشی از شبکه فرسوده باید در اختیار شورا قرار گیرد.

یزدانی به نامناسب بودن وضعیت آسفالت جاده ورودی روستا اشاره کرد و گفت: در سال جاری اعتبار برای آسفالت محور روستاهای منجیر، نیرس و بسطام گذاشته شده است و برای روکش آسفالت مابقی محورهای مورد نیاز از محل منطقه محروم تامین خواهد شد که آسفالت روستای کدیر جزو این برنامه است.

کمبود آب شرب در روستای کدیر

محمود حقیقی عضو شورای روستای کدیر بخش کجور نوشهر نیز به مهم ترین مشکلات این روستا اشاره کرد و گفت: طبق سرشماری، کدیر دارای ۱۷۶ نفر جمعیت است اما باری که بر دوش شورا است در برخی روزها و تعطیلات به هشت هزار نفر می رسد.

وی با ابراز تاسف از اینکه حداقل امکانات از سوی مدیران استانی تنها براساس جمعیت و آمار کاغذی داده می شود، افزود: در زمان انتخابات اخیر با وجود شرایط کرونا حدود هزار و ۱٠٠ نفر از مردم این روستا در پای صندوق رای حاضر شدند و بنابراین باید به صورت ویژه به آن توجه شود.
این عضو شورا وضعیت راه ورودی روستا را بسیار نامناسب برشمرد و گفت: قسمت اعظم مسیر بدون خط کشی و گاردیل است که خطرات زیادی را به همراه دارد.

حقیقی کمبود آب شرب را از دیگر مشکلات روستا دانست و ادامه داد: حدود ۴۰ کیلومتر لوله گذاری شده است در حالیکه مخزن موجود ظرفیت چهار کیلومتر را دارد.

عضو شورای روستای کدیر بخش کجور نوشهر قطعی های مکرر برق و عدم پوشش مناسب اینترنت را از دیگر مشکلات برشمرد و یادآور شد: اینترنت روستای کدیر همچنان از نسل دوم است که بسیار ضعیف است.

منبع: ایسنا

337238