مدیریت باغبانی جهادکشاورزی طارم:

انار سرخ در ۱۵۸۰ هکتار از باغات طارم برداشت شد

مدیریت باغبانی جهادکشاورزی طارم با بیان اینکه محصول انار از لحاظ سطح زیرکشت و اهمیت اقتصادی، رتبه دوم را در بین محصولات این شهرستان دارد گفت: انار سرخ در ۱۵۸۰ هکتار از باغات طارم برداشت شد.
تصویر انار سرخ در ۱۵۸۰ هکتار از باغات طارم برداشت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، زهرا نیساری مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم، در رابطه با برداشت انار در شهرستان طارم، اظهار کرد: سطح زیر کشت انار در شهرستان طارم ۱۸۰۰ هکتار است و ۱۵۸۰ هکتار از این باغات بارده محسوب می‌شوند، محصول انار، از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه اقتصادی، رتبه دوم را بین محصولات شهرستان طارم دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از برداشت انار برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری شاهد برداشت ۱۸ هزا تن محصول انار از باغات طارم‌ باشیم که ۲۰ درصد از این محصول به صورت تهیه رب انار مصرف شده و ۸۰ درصد آن مصرف تازه‌خوری دارد.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰ خانوار در شهرستان بهره‌بردار انار بوده و بیش از ۲۰ هزار نفر در روز نیز به کار برداشت انار مشغول هستند و از این طریق درآمدزایی می‌کنند و برداشت انار در شهرستان از شهریورماه آغار شده و تا اواسط آبان‌ماه نیز ادامه دارد.

نیساری ادامه داد: ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه‌بار، می‌خوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی ارقام مختلف مختلفی از محصول انار هستند که در شهرستان طارم کشت می‌شوند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم، عنوان کرد: بهتر است باغدارانی که دارای باغات درجه ۲ از انار هستند، اقدام به اصلاح محصول خود کنند. همچنین افراد در باغات درجه ۳ نیز بهتر است به حذف و جایگزینی محصول با ارقام مرغوب‌تر انار بپردازند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم، با بیان اینکه کرم‌ گلوگاه یک‌مشکل شایع برای محصول انار در شهرستان است، خاطرنشان کرد: برای مبارزه با کرم‌گلوگاه انار نیاز به همکاری همه باغداران داریم و اگر این کرم‌ها در یک باغ جمع‌آوری شده و با روش درستی نیز دفع شود ولی افراد دیگر این کار را انجام ندهند تاثیری نخواهد داشت و همکاری همه باغداران به ریشه‌کن شدن کرم‌ گلوگاه کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

337016

مطالب مرتبط