جهان ورزش در هفته دوم شهریور:

از مدالهای رنگارنگ ایران تا شکستن رکورد «شهریار» و پیروزی یوزها

کسب مدال های رنگارنگ کاروان ایران در پارالمپیک 2020، شکسته شدن رکورد علی دایی  و پیروزی تیم ملی مهمترین اتفاقات ورزشی هفته دوم شهریور ماه است.

تصویر از مدالهای رنگارنگ ایران تا شکستن رکورد «شهریار» و پیروزی یوزها

به گزارش سایت خبری پرسون، در هفته ای که واپسین ساعات آن را پیش رو داریم کاروان سردار دلها توانست تعداد مدال های طلای خود را دو رقمی کند.

*مدال های رنگارنگ

کاروان کشورمان که با نام «سردار دلها» در رقابت های پارالمپیک توکیو حضور دارد موفق شده در هفته گذشته مدالهای رنگارنگ و پرارزش این مسابقات را کسب کند. تعداد مدال های طلای ایران در این هفته به عدد 10 رسید.

زهرا نعمتی با کسب طلای این دوره موفق شد سومین طلای خود را در رقابت های سه پارالمپیک متوالی ثبت کند. وی درباره طلای ریکرو انفرادی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: خیلی خوشحالم. افتخار بزرگی بود که نصیب من شد. از همه مربیان و مسوولان پارالمپیک تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: این یک لحظه تاریخی بود. من تنها کسی بودم که هم پرچمدار المپیک و هم پرچمدار پارالمپیک بودم. اکنون نیز در تیروکمان پارالمپیک تاریخ سازی کردیم و تنها ورزشکاری هستم در تاریخ تیروکمان که هت تریک کرده ام. نعمتی با اشاره به شرایط «تیر طلایی» تصریح کرد: نمیدانم چگونه تیر طلایی را زدم. واقعا به خدا واگذار کرده بودم و خود خدا نیز کارسازی این شلیک را کرد.

ساره جوانمردی در این دوره از رقابت ها علاوه بر کسب مدال طلا موفق به رکورد شکنی شد! وی بعد از کسب مدال طلای تیراندازی تپانچه 10 متر زنان پارالمپیک توکیو گفت: رقابت های خیلی سختی بود. خیلی خوشحالم طلای ریو را با رکوردشکنی تکرار کردم. هم رکورد مقدماتی و هم رکورد فینال را ارتقا دادم. تیرانداز طلایی ایران تاکید کرد: پنج سال بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم چون به دلیل همه گیری کرونا معلوم نبود مسابقات پارا برگزار می شود یا نه. کرونا برای ما نوساناتی ایجاد کرد که باعث تشویش و نگرانی شد. نمی دانستیم بازی ها برگزار می شود یا نه. خوشبختانه پارالمپیک برگزار شد و توانستم هم طلا بگیرم و هم رکوردشکنی کنم.

*شکستن رکورد دایی

رونالدو ستاره جدید منچستریونایتد چهارشنبه شب با دو گل دقایق 89 و 96 برابر ایرلند در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر مانع از شکست تیمش شد. اما این تنها دستاورد گل‌های او نبود و رونالدو موفق شد با این دو گل تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 111 رسانده و با عبور از علی دایی به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزن رده ملی در فوتبال مردان قرار بگیرد.

او پس از ثبت این رکورد با انتشار پستی اینستاگرامی از اهمیت این رکورد گفت و با استفاده از لقب علی دایی که به شهریار معروف است، بار دیگر به تمجید از کار بزرگ مهاجم سابق تیم ملی ایران پرداخت.

علی دایی که در جریان جام ملت ها و همینطور قبل تر نیز بارها از رونالدو تمجید کرده بود و گذر او از رکوردش را به این بازیکن تبریک گفته بود، بار دیگر پس از حرف های رونالدو واکنش نشان داد و با انتشار یک استوری بار دیگر از این ابرستاره فوتبال دنیا تمجید کرد.

*برد ایران

تیم ملی در اولین مسابقه از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2022 از ساعت 20:30 روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم سوریه رفت که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید. به دلیل شیوع کرونا تماشاگری در ورزشگاه حضور نداشت.تیم ملی در حالیکه اسکوچیچ سرمربی خود را به دلیل کرونا روی نیمکت نداشت، در نخستین گام توانست تیم چغر سوریه را شکست بدهد.

اخبار فوتبال ایران در این هفته کماکان درگیر حاشیه های مربوط به فصل نقل و انتقالات و البته بازارگرمی برخی بازیکنان بود.

336816