پرسون از افزایش پلاکارد تسلیت گزارش می دهد؛

تسلیت های کرونایی به سبک چاپ بنر/ رونق بر کسب و کار پیام های ترحیم

طبق آمارهای رسمی روزانه نزدیک به 700 نفر از هموطنان مان بر اثر ویروس نامرئی کرونا جانشان را از دست می دهند، گرچه برخی از مقامات وزارت بهداشت این آمار را تنها مختص بیمارانی می دانند که تست کرونای آنها به ثبت رسیده و فوت شده اند، اما عده ای از فوتی ها تست کرونا نداده اند یا با ضریب اشتباه تست آنها منفی شده است و مورد محاسبه مرگ و میر این ویروس قرار نگرفته اند.
تصویر تسلیت های کرونایی به سبک چاپ بنر/ رونق بر کسب و کار پیام های ترحیم

به گزارش سایت خبری پرسون، در این میان به دلیل شرایط کرونایی و برگزار نشدن مراسم ختم و سوگواری برای فوت شدگان دوستان، آشنایان و اقوام بازماندگان برای ابراز همدردی با آنها دست به کار می شوند و بنرهای تسلیت را تهیه می کنند و در مقابل منزل بازماندگان نصب می کنند.

این نوع پیام های تسلیت گرچه از گذشته های دور به شکل پارچه نویسی رواج داشت، اما با ورود تکنولوژی به صنعت چاپ بنرها جایگزین پارچه نویسی شده است و در کوتاه ترین زمان پیام ها از جمله تسلیت در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد، به همین منظور در این روزها که جمعیت قابل توجهی تسلیم ویروس کرونا می شوند بازار این صنعت رونق بیشتری گرفته است.

تسلیت به سبک نصب اعلامیه

این کالا نیز همانند سایر کالاها در کشور با افزایش قیمت رو به رو شده است چرا که بخشی از مواد چاپ از آن سوی مرز وارد می شود، اما نوع و تنوع کالا در محصولات چاپ و انتشار متفاوت است.

در معابر کوچک و بزرگ شهر شاهد نصب بنرهای تسلیت به روی دیوارهای ساختمان ها هستیم که اقوام و آشنایان بازماندگان برای ابراز عرض ادب و احترام نصب کرده اند که گاها برای یک فوتی بین 10 تا20 بنر وجود دارد.

خبرنگار پرسون به تعدادی از کسبه که در این حوزه فعالیت دارند مراجعه کرده است، علی که در صنف چاپ انتشار بنر فوری در خیابان 12 فرودین مشغول به کار است، گفت: برخی از کسبه این صنف روزانه بین 60 تا100 بنر به چاپ می رسانند که نسبت به دو سال پیش حجم فعالیت های شان به دو تا سه برابر رسیده است.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه قیمت این کالا چه میزان است؟ گفت: این کالا نیز همانند سایر کالاها در کشور با افزایش قیمت رو به رو شده است چرا که بخشی از مواد چاپ از آن سوی مرز وارد می شود، اما نوع و تنوع کالا در محصولات چاپ و انتشار متفاوت است.

این فعال صنف چاپ و بنر ادامه داد: قیمت بنرها براساس متراژ است، اما بخشی از بنرها از قبل طراحی و چاپ شده و تنها نام فوتی و سفارش دهند قیده می شود که این نوع ارزان تر است.

یکی دیگر از صنف چاپ بنر در این باره گفت: از بنری 30 هزار تومان تا 100 هزار تومان در بازار موجود است و بسته به نوع طراحی، کیفیت و میزان خدمات رسانی مانند ارسال به محل به شکل پیک و سرعت چاپ متفاوت است.

وی که خود را مهدی معرفی کرد، افزود: این روزها به دلیل شرایط کرونایی تعداد فوتی در جامعه افزوده شده و این امر باعث بالا رفتن پیام تسلیت به شکل چاپ بنر در اجتماع شده است.

رونقی دربازار وجود ندارد

تعطیلی و استند بای دستگاه ها در واحد های صنفی مشکلات بسیاری برای این دستگاه ها ایجاد کرد. دستگاه هایی که در دفاتر فنی مورد استفاده قرار می گیرد نباید بدون استفاده بماند، در این صورت قبل از زمان موعد این دستگاه ها مستهلک و کارایی خود را از دست می دهند. دستگاه های دیجیتال جدید هر روز در دنیا متولد می شوند و تعطیلی ها، زیان های جبران ناپذیری بر این صنف وارد کرده است.

برای بررسی این موضوع به سراغ داود دهخدا رئیس اتحادیه صنف تهیه کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران رفته ایم؛ او گفت: صنف فتوکپی از خیلی پیش تر ها به دورکاری مشغول بود به این طریق که مشتری تقاضای خود را توسط کانال های مجازی و ایمیل به صنف مورد نظر می فرستاد و واحد صنفی پس از دریافت آن را انجام و با پیک به محل ارسال می داشت.

او ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا این صنف نیز به مانند دیگر صنوف تعطیل شد. هر چه تلاش کردیم تا به مسئولان ثابت کنیم که هیچ ترددی در این صنف صورت نمی گیرد و ما از قبل با دورکاری امور مشتریان را انجام می دادیم، باور نکردند.

این مقام صنفی افزود: تعطیلی و استند بای دستگاه ها در واحد های صنفی مشکلات بسیاری برای این دستگاه ها ایجاد کرد. دستگاه هایی که در دفاتر فنی مورد استفاده قرار می گیرد نباید بدون استفاده بماند، در این صورت قبل از زمان موعد این دستگاه ها مستهلک و کارایی خود را از دست می دهند. دستگاه های دیجیتال جدید هر روز در دنیا متولد می شوند و تعطیلی ها، زیان های جبران ناپذیری بر این صنف وارد کرده است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما درباره اینکه چاپ بنر فوتی بازار این صنف را به دلیل حجم بالای مرگ و میر رونق داده است؟ گفت: نه این طور نیست؛ مگر چه میزان افراد جامعه دست به کار می شوند و اقدام به چاپ بنر تسلیت می کنند که بخواهیم بگوییم این صنف رونق کسب و کار دارد.

گزارش از: محمد خادمی

336731

نظرات شما ( 1 نظر )

کافی زاده |
پنج شنبه 11 شهریور 140020:06
ما وصیت کردیم کسی برای ما این کار را نکند و اجازه ندادیم برای اقوام هم اتفاق افتد.روی روحیه همسایه ها و شهروندان تاثیر منفی به سزایی دارد و مسبب افسردگی جامعه است