پارالمپیک توکیو 2020؛

بسکتبال با ویلچر ایران نهم شد

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که با چهار شکست از راهیابی به جمع هشت تیم برتر مسابقات بازمانده بودند، در مصاف با کره جنوبی پیروز شده و به مقام نهمی رسیدند.
تصویر بسکتبال با ویلچر ایران نهم شد

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی بسکتبال باویلچر کشورمان برای دستیابی به عنوان نهم مسابقات بسکتبال باویلچر بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (پنجشنبه – به وقت محلی) در سالن بسکتبال ورزشگاه آریاکه به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت.

شاگردان عباس آقاکوچکی که با چهار شکست مقابل استرالیا، آمریکا، بریتانیا و آلمان و تنها یک پیروزی مقابل الجزایر از راهیابی به جمع هشت تیم برتر مسابقات بازمانده بودند، در مصاف با کره جنوبی با نتیجه ۶۴ بر ۵۴ پیروز شده و به مقام نهمی رسیدند.

ملی‌پوشان بسکتبال باویلچر ایران در کوارتر اول با نتیجه ۱۰ بر ۱۶ تن به شکست دادند، اما در کوارتر دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسیدند. کوارتر سوم نیز به برتری ۲۱ بر ۱۲ تیم ایران انجامید. در کوارتر چهارم نتیجه ۱۷ بر ۱۲ به نفع ایران ثبت شد تا تیم کشورمان در نهایت به برتری ۶۴ بر ۵۴ برسد.

تیم ایران در دوره قبلی بازی‌های پارالمپیک در رده دهم ایستاده بود، اما در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو یک پله پیشرفت داشت و رتبه نهم را به خود اختصاص داد.

منبع: ایسنا

336582