هفته آینده؛ رسیدگی به اصلاح نظام یارانه‌ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی در دستور کار مجلس

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل کارگروه مشترک مجلس و دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ای و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.
تصویر هفته آینده؛ رسیدگی به اصلاح نظام یارانه‌ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی در دستور کار مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع ارز 4200 تومانی ، اظهار داشت:«ارز 4200 تومانی به‌اندازۀ 10 سال در قوۀ قضاییه پرونده ایجاد کرده و به افراد زیادی از راه‌های غیرقانونی ارز یارانه‌ای تخصیص داده شده، درحالی‌که کالایی نیز در قبال آن وارد نکرده‌اند».

وی با بیان اینکه باید هر چه سریعتر به این پرونده‌های تشکیل شده در قوه قضائیه رسیدگی شود ، بیان کرد: لازم است تا نحوه تخصیص ارز 4200 اصلاح شود تا جلوی این مشکلات گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: به‌زودی کارگروهی مشترک با دولت و مجلس تحت عنوان اصلاح تخصیص ارز 4200 تومانی و همچنین اصلاح نظام یارانه‌ای کشور در مجلس تشکیل خواهد شد که متولی این کارگروه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواهد بود.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی اظهار داشت: پیشنهاد تشکیل این کارگروه به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارائه شده که رسیدگی و بررسی آن در دستورکار جلسات هفته آینده کمیسیون قرار دارد.

منبع : تسنیم

336360